۰

گزارش دیده‌بان حقوق بشر از وضعیت جنگ یمن

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل در گزارش جهانی ۲۰۲۰ خود آورده است، درگیری مسلحانه در یمن و بحران بشری در این کشور باعث رنجی غیرقابل گفتن برای میلیون‌ها غیرنظامی شده که با وجود افزایش توجه جهانی به سوءاستفاده‌های مشخص در این کشور، ادامه دارد.
کد خبر: ۲۱۳۱۶۰
۱۵:۳۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل در گزارش جهانی ۲۰۲۰ خود آورده است، درگیری مسلحانه در یمن و بحران بشری در این کشور باعث رنجی غیرقابل گفتن برای میلیون‌ها غیرنظامی شده که با وجود افزایش توجه جهانی به سوءاستفاده‌های مشخص در این کشور، ادامه دارد.

همچنین قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی در اواخر ۲۰۱۸ باعث شد تا جامعه بین‌الملل بیش از گذشته به مساله نقض‌های حقوق بشری از سوی عربستان در یمن و همچنین مساله فروش سلاح به عربستان دقت نظر داشته باشد.

در گزارش ۲۰۱۹ سازمان ملل آمده بود که طرف‌های درگیر در یمن مسئول نقض‌های حقوق بشری و قوانین بین‌المللی هستند. برخی از نقض‌ها مصداق جنایت‌های جنگی هستند.

مایکل پیج، معاون مدیر بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر گفت:‌ مشخص است که طرف‌های درگیر در یمن با بی تفاوتی اقدام به حمله به سوی غیرنظامیان می‌کنند و مانع از دسترسی دارو و غذا به آنها می‌شوند. جامعه بین‌الملل شامل کشورهای متحد با این طرف‌های درگیر باید از اهرم فشار بر آنها به منظور پایان دادن به این نقض‌ها و تضمین مسئولیت پذیری استفاده کنند.

این درگیری در یمن تاثیری بسیار مخرب بر زندگی مردم یمنی برجای گذاشته و میلیون‌ها تن را در معرض خطر قحطی قرار داده است.

در گزارش ۶۵۲ صفحه‌ای دیده بان حقوق بشر به بررسی اوضاع بشری در ۱۰۰ کشور پرداخته شده است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: