۰

9 توصیه‌‌ جریان صدر عراق برای برگزاری تظاهرات

جریان صدر عراق با ارائه توصیه‌هایی برای برگزاری تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی در عراق که قرار است چهارم بهمن آینده برگزار شود، خواستار نشان دادن میزان وحدت مردم عراق در این مسیر شد.
کد خبر: ۲۱۳۱۵۸
۱۵:۱۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، صفحه «صالح محمد العراقی» نزدیک به «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک»، مجموعه توصیه‌هایی را برای برگزاری تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی در سراسر عراق، منتشر کرد.

مقتدی الصدر از مردم عراق خواسته تا در راستای اخراج نظامیان آمریکایی از خاک کشورشان، ۲۴ ژانویه جاری (۴ بهمن) در سراسر عراق، تظاهرات میلیونی برگزار کنند که تاکنون با استقبال اغلب گروه‌های سیاسی و مقاومت عراق همراه شده است.

در صفحه فیس‌بوک صالح محمد العراقی آمده است: ما برای محکوم کردن اشغالگری و تجاوزهای صورت گرفته علیه حاکمیت عراق تظاهرات خواهیم کرد تا در کمال امنیت در عراق و در کنار همسایگان و دوستان خوب خود زندگی کنیم.

در ادامه این نوشتار می‌آید: من وظیفه ملی هر عراقی می‌دانم که برای حاکمیت کشورش و رد حضور آمریکا در عراق، در این تظاهرات شرکت کند و نه توصیه را ذکر می‌کنم که باید در این مسیر رعایت شود.

۱- در این تظاهرات، تنها پرچمهای عراق برافراشته شوند و لاغیر. زمانی که پرچم عراق برافراشته شود، دیگر سایر پرچم‌ها در آن ذوب خواهند شد و نیمه افراشته به حساب خواهند آمد.

۲- هیچ اشکالی ندارد که تظاهرات‌کنندگان به نماد حب وطن و فداشدن برای آن، کفن بپوشند.

۳- کلیه شعارها غیر از شعار علیه اشغالگری و حمایت از عشق به وطن، ممنوع است. تظاهرات ما با شعار «نه شرقی نه غربی انقلاب انقلاب عراقی» (لا شرقیه لا غربیه ثوره ثوره عراقیه) است.

۴- در مسیر اصلاحاتی تظاهرات می‌کنیم که برایش بهای گرانبها و باارزشی داده‌ایم. کسانی که در مسیر اصلاحات تظاهرات می‌کند، برادران ما هستند. هدف ما هدف آنهاست و خواست ما خواسته آنهاست و بالعکس..اشغالگر، رئیس فاسدان است.

۵- هر تظاهرات‌کننده‌ای تنها باید به هویت عراقی خود پایبند باشد و استفاده از هر عکس یا تصویری که بیانگر گرایشات دینی، عقیدتی، نژادی، حزبی، نظامی یا جهادی یا هر چیز دیگری باشد، ممنوع است.

۶- در دست داشتن پلاکاردها یا عکسهای حزبی یا فردی، مطلقا ممنوع است.

۷- تظاهرات‌کنندگان برای تظاهرات‌های مسالمت آمیز دیگر مانند تحصن، اعتصاب غذا و سایر انواع اعتراضات آماده باشند.

۸- عدم تظاهرات در مکان‌هایی غیر از مکان‌های مشخص شده برای تظاهرات‌ها که به زودی به صورت دقیق اعلام می‌شود و نیز عدم تعدی به اموال عمومی و خصوصی به ویژه اداره دولتی یا هیأت‌های دیپلماتیک و ...

۹- روز تظاهرات، روز جمعه (۲۴ ژانویه) در ساعت ۹ صبح در بغداد است.

«مقتدی الصدر» رهبر جریان الصدر عراق دیروز (سه‌شنبه - ۱۴ ژانویه)، مردم کشورش را به برگزاری تظاهرات میلیونی در محکومیت حضور نظامیان آمریکایی فراخواند و با بیان اینکه آمریکا، آسمان عراق و حاکمیت آن را نقض کرده‌، خطاب به مردم عراق گفت: «عراق شما را به فریاد می‌خواند، سستی و کوتاهی نکنید و به فریادش برسید».

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق نیز دیروز با صدور بیانیه‌ای از فراخوان رهبر جریان صدر برای شرکت در تظاهرات «میلیونی» در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی در عراق حمایت کرد.

«عالیه نصیف» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف «دولة القانون» درباره تظاهرات میلیونی مردم عراق نیز گفت که این حرکت به جهانیان، خواست ملت عراق در آزادی، استقلال حقیقی و رد هرگونه قیمومیت خارجی را که از گذشته تاکنون بوده و هنوز کابوسی است که سینه‌های عراقی‌ها را می فشرد، نشان خواهد داد.

شیخ «خالد الملا» رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق نیز ضمن دعوت از مردم عراق برای مشارکت در تظاهرات میلیونی علیه حضور آمریکا در عراق گفت: همه مقابل امتحان میهن پرستی قرار گرفته‌ایم.

«حیدر اللامی» عضو شورای سیاسی از جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» عراق، ضمن حمایت از فراخوان «مقتدی الصدر» برای برگزاری تظاهرات میلیونی گفت که این تظاهرات میلیونی آخرین سناریوهای واشنگتن در عراق را به شکست خواهد کشاند و در تمامی استانهای عراق و دقیقا در مکانهایی که تاکنون شاهد برگزاری تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز بوده، برگزار خواهد شد.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: