۰
وزیر بهداشت خبر داد:

انتقال مادران باردار به محل‌های امن در سیل سیستان و بلوچستان

نمکی گفت: ۱۶۹ مادر باردار و تعداد قابل توجهی از جمعیت آسیب پذیر و بیماران قبل از سیل، به محل‌های امن منتقل شدند.
کد خبر: ۲۱۳۰۸۳
۱۱:۳۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سعید نمکی، وزیر بهداشت در حاشیه نشست با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و بررسی مشکلات مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اندوخته‌های سیلاب‌های گسترده ابتدای سال باعث شد که قبل از گرفتاری در سیلاب ها، موارد پر خطر حوزه سلامت، مدیریت شود. خوشبختانه ۱۶۹ مادر باردار از محل‌های پرخطر توسط اورژانس به محل‌های امن منتقل شدند و تمهیدات بسیار خوبی برای ارسال و ذخیره کردن دارو‌های مورد نیاز در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اتخاذ شده بود.

وزیر بهداشت با اشاره به خدمت رسانی سه فروند بالگرد اورژانس هوایی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، گفت: خوشبختانه حتی یک مورد فوتی در سیل این استان نداشتیم و افراد حادثه دیده نیز به موقع به مراکز درمانی، منتقل شده اند.

نمکی بیان کرد: لاشه‌های حیوانات اهلی می‌توانند تبدیل به کانون‌های عفونی شوند که تجربیات سیلاب‌های بهار امسال به ما کمک کرد که این لاشه‌ها توسط صورتجلسه‌های همکاران ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی، مورد تایید سازمان دامپزشکی کل کشور، بیمه‌ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار گیرد تا سرعت جمع آوری و معدوم سازی لاشه‌های حیوانات افزایش یابد و با مخاطرات بیماری‌ها روبرو نباشیم.

او تاکید کرد: هیچ مشکلی در حوزه دارو و نیروی انسانی و سایر موارد در حوزه سلامت در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوجستان نداریم.

خسارت ۷ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های حوزه سلامت

نمکی یادآوری کرد: نخواهیم گذاشت که خانه بهداشت یا مرکز بهداشتی و درمانی، تخریب شده، باقی بماند. بر اساس برآوردها، حدود ۷ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر وارد شده که برای بررسی‌های دقیق این خسارت، تیمی از وزارت بهداشت پس از فروکش کردن آب، به این مناطق اعزام می‌شوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بزرگترین اولویت ما در مبارزه با بیماری‌های واگیر، آموزش مردم است، گفت: رسانه‌ها باید در ارائه آموزش‌های لازم به مردم در جهت کنترل بیماری‌ها به وزارت بهداشت کمک کنند و پس از آن، نقش همکاری‌های بین بخشی، بسیار مهم و اساسی است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: