۱

اردوغان سوریه را به حمله نظامی تهدید کرد

رئیس‌جمهور ترکیه به بهانه حرکت موج بزرگی از آوارگان سوری به سمت مرزهای کشور خود، دولت سوریه را تهدید به اقدام نظامی کرد.
کد خبر: ۲۱۲۹۴۰
۱۵:۳۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه، گفت: احتمال دارد که به سوریه حمله نظامی کنیم.

وی گفت: ما به شرکای خود گفته‌ایم که عملیات نظامی را از جایی که رها کردیم، دنبال می‌کنیم. تا زمانی که موضوع بقا باشد، یک قدم هم عقب نمی‌کشیم.

اردوغان همچنین خبر داد ترکیه قصد دارد گذرگاه مرزی جدیدی در منطقه آقچه‌‌ قلعه واقع در نیمه ترکیه‌ای شهر تل‌أبیض را برای ارسال کمک‌های انسانی به سوریه ایجاد کند. سازمان ملل هنوز با این درخواست آنکارا موافق نکرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ما به دنبال ماجراجویی در سوریه، لیبی و مدیترانه نیستیم. ما به هیچ وجه جاه‌طلبی امپریالیستی نداریم. طمع پول نیز چشمان ما را کور نکرده است. هدف ما حفظ حقوق و تأمین آینده خود و برادرانمان است.

اردوغان درباره لیبی و تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در این کشور اظهار کرد: ما نمی‌توانیم نسبت به چیزی که در لیبی رخ می‌دهد ساکت باشیم.

ادلب تنها استان از استان‌های سوریه است که کنترل بخش اعظمی از آن در اختیار گروه‌های مسلح تروریستی و همچنین گروه‌های مسلح نزدیک به ترکیه است. ارتش سوریه تاکنون بخشی از جنوب و شرق این استان را که مشمول توافق کاهش تنش است، از کنترل تروریست‌ها خارج کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
ترکیه مباشر وجود و گذرگاه اصلی تروریسم در عراق و سوریه است
إن‌شاءاللّه تاوان خیانت را خواهد داد