۰

مزایده محموله قرآن در هند به دلیل تعرفه سنگین گمرکی

یک محموله بزرگ قرآن که حدود شش ماه پیش به صورت رایگان به هند رسیده بود، به دلیل تعرفه سنگین گمرکی، همچنان در گمرک بندر «کوچی» این کشور باقی مانده و قرار است به مزایده گذاشته شود.
کد خبر: ۲۱۲۹۲۱
۱۳:۵۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، این محموله که ۲۵ تُن وزن دارد، قرار بود در اختیار مسلمانان بندر «کوچی» در ایالت «کرالا» هند قرار داد که به دلیل تعرفه سنگین گمرکی همچنان در گمرک مانده است.

گمرک بندر کوچی هند تصمیم دارد این محموله بزرگ قرآنی را که از عربستان وارد شده است، به دلیل عدم پرداخت تعرفه گمرکی از سوی نهاد مربوطه در هند، به مزایده بگذارد.

بنا به اعلام منابع هندی، تعرفه گمرکی که برای این محموله بزرگ قرآن در نظر گرفته شده، حدود ۸۰۰ هزار روپیه (۱۱ هزار دلار آمریکا) است که نهاد هندی، توانایی پرداخت این هزینه سنگین را ندارد.

این منابع اعلام کردند که قرآن‌های مذکور ۲۱ ژانویه (اول بهمن‌ماه) در یک حراجی در بندر بین‌المللی کوچی هند فروخته خواهد شد.

براساس گزارش مجله انگلیسی «دِ ویک»، اداره گمرک بندر کوچی هند ۱۰۰هزار روپیه (حدود ۱۴۰۸ دلار) به‌عنوان مبلغ پایه برای فروش این محموله در یک حراجی اینترنتی تعیین کرده است.

در همین راستا، «عبدالسلام آی.بی» رئیس دانشکده دارالعلوم العربیه شهر «مالا بورام» هند توضیح داد که پس از از بین‌رفتن تعداد زیادی قرآن‌ در سیل سال ۲۰۱۸ در ایالت «کرالا»، این محموله قرآنی از سوی عربستان به صورت رایگان فرستاده شده بود، ولی پرداخت تعرفه گمرکی برای ترخیص این قرآن‌ها خارج از توان ما است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: