۰

مالزی همچنان منتقد سیاست ضدمسلمانی هند

ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی بار دیگر تأکید کرد همچنان به انتقاد از سیاست‌های دهلی نو علیه مسلمانان در کشمیر و دیگر نقاط هند ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۲۱۲۸۹۲
۱۱:۳۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، نخست‌وزیر مالزی طی نشستی خبری در کوالالامپور از موضع خود در انتقاد از سیاست‌های هند در موضوع کشمیر و قانون شهروندی دفاع و در عین حال از گزارش‌های مربوط به تحریم‌ واردات روغن پالم مالزی از سوی هند ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: البته ما از این اقدام نگرانیم زیرا میزان زیادی روغن پالم به هند می‌فروشیم. اما از سوی دیگر باید صریح باشیم و وقتی کاری اشتباه است،‌ آن را بیان کنیم.

ماهاتیر محمد افزود: اگر اجازه دهیم اشتباهات ادامه داشته باشد و فقط به پول فکر کنیم، در این صورت کارهای غلط زیادی انجام خواهد شد.

رویترز در گزارشی به نقل از بعضی منابع اعلام کرده است نارندرا مودی نخست‌وزیر هند پس از انتقادات اخیر ماهاتیر محمد از این کشور، قصد دارد تحریم‌هایی علیه مالزی وضع کند.

نخست‌وزیر مالزی اخیراً از سیاست‌های هند در کشمیر و تبعیض علیه مهاجران مسلمان در این کشور انتقاد کرد و گفت این اقدامات باعث ناخشنودی بسیاری از مردم هند شده است.

ماهاتیر محمد همچنین از تحریم‌های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و گفت: من اعتقادی به تحریم ندارم زیرا وقتی کشوری را تحریم می‌کنید بسیاری از مردم آسیب می‌بینند. ایران و آمریکا باید با مذاکره مشکلات را حل کنند نه با درگیرشدن در جنگ.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: