۱

ماجرای پرواز بالگرد آمریکایی بر فراز منطقه سبز و فرودگاه بغداد

یک مقام مسئول عراق درباره دلیل پرواز شب گذشته بالگرد آمریکایی بر فراز فرودگاه بغداد و منطقه سبز و خبر بسته شدن این فرودگاه توضیح داد.
کد خبر: ۲۱۲۵۳۸
۱۵:۳۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، شب گذشته، مردم بغداد برای بار چندم طی چند روز اخیر، شاهد پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه سبز و جاده فرودگاه بغداد بودند؛ جاده‌ای که خودروهای حامل سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرماندهی نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی و شماری از همرزمانشان هدف حمله تروریستی آمریکا قرار گرفت.

برخی منابع عراقی، دیروز از بسته شدن فرودگاه بین‌المللی بغداد از سوی نیروهای آمریکایی و پرواز همزمان یک بالگرد آمریکایی بر فراز این فرودگاه خبر دادند.

امروز (یکشنبه - ۱۲ ژانویه)، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری براثا، به شایعات منتشر شده درباره دلیل این پرواز پایان داد و درباره دلیل پرواز مستمر بالگردهای آمریکایی در شب گذشته توضیح داد و دلیل آن را گم شدن یک مقام مسئول آمریکایی دانست.

وی تصریح کرد: شب گذشته، یک مقام مسئول بلندپایه آمریکا، در سفری محرمانه وارد فرودگاه بغداد شد و خودروی حامل او (اشتباهی) به جای استفاده از ورودی ویژه نظامی، از ورودی عادی غیرنظامیان استفاده کرد و از آنجا که این مسیر به اندازه کافی برای آمریکایی‌ها ایمن نبود، ترس نیروهای آمریکایی همراهان این مقام را در پی داشت.

این منبع توضیح داد، از آنجا که این بیم برای آمریکایی‌ها وجود داشت که در این مسیر، علیه آنها کمینی صورت گرفته باشد، طوری رفتار کردند که تمامی توجه‌ها را به خود جلب کردند و در تمام این مدت، یک بالگرد به منظور تامین امنیت حرکت این خودرو، بر فراز آن حرکت می‌کرد.

وی افزود که آمریکایی‌ها معتقدند که عراق برای هیچ آمریکایی ایمن نیست و چشمهای دشمنان آنها در کمین است تا در هر فرصتی از آنها انتقام بگیرند. در این شرایط، برخی رسانه‌ها اقدام به شایعه سازی برای گمراه کردن افکار عمومی کردند و از حمله نیروهای آمریکایی به فرودگاه بین‌المللی بغداد و بسته شدن آن خبر دادند.

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس» در حمله هوایی آمریکا خبر داد. جمهوری اسلامی ایران و سپس نیروهای مقاومت عراق، آمریکا به گرفتن انتقام خون شهدای خود تهدید کردند.

از سوی دیگر در سطح سیاسی، عراق بر ضرورت اخراج کلیه نظامیان آمریکایی از این کشور پافشاری می‌کند و همین امر، بیم مقامات آمریکایی که به عراق سفر می‌کنند، برانگیخته است.

از همان روز جمعه، ساکنان پایتخت عراق شاهد پروازهای گاه و بی‌گاه بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه سبز (جایی که سفارت آمریکا در آن واقع شده)، هستند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
عبدالله مومن
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
روح شهید سلیمانی. خطرناکتر از خود او به دنبال فرستادن شیطان بزرگ به جهنم است