۰

جمعی از دانشجویان عراقی با نماینده تام‌الاختیار آیت الله سیستانی دیدار کردند

جمعی از دانشجویان عراقی دانشگاه ادیان و مذاهب با نماینده تام‌الاختیار آیت الله سیستانی دیدار کردند.
کد خبر: ۲۱۲۵۲۸
۱۴:۴۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، جمعی از دانشجویان عراقی دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدجواد شهرستانی» نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» از مراجع تقلید شیعه دیدار کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی ضمن خوش‌آمدگویی به دانشجویان عراقی گفت: در برهه زمانی حساسی به سر می‌بریم، چراکه دشمن به طرق و اشکال مختلف در حال توطئه و نقشه کشیدن علیه دنیای اسلام است تا بر آن تسط یابد. در چنین برهه‌ای لازم است با کنار گذاشتن تفاوت‌ها و اختلاف‌ها با تأکید بر مشترکات در برابر آن‌ها مقاومت کنیم.

نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی با ابراز تأسف از اوضاع کنونی عراق گفت: ما در ایران و عراق مشترکات زیادی داریم، لذا باید با تأکید و تکیه بر این اشتراکات بر مشکلات فائق آییم و این مشکلات را که خود ما مقصر آن نیستیم، حل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی تأکید کرد: اختلافات باید کنار گذاشته شود و اشتراکات برجسته‌تر شود و وحدتی قوی‌تر بین دو ملت شکل بگیرد. ابتدا باید به اصحاب سایر ادیان نشان دهیم که پیرو سیره ائمه(ع) هستیم و در این‌جا هم بر کنار گذاشتن اختلاف‌ها و تکیه بر مشترکات تأکید کنیم. این روی‌کرد خلاف شرع و دین نیست. باید هم‌دیگر را درک کنیم و حتی پیروان سایر ادیان در عراق مثل ایزدی ها و غیره را احترام کنیم. معتقدم این روی‌کرد، امکان‌پذیر است.

وی گفت: در عمل باید خلوص و صداقت داشته باشیم تا به هدف برسیم و هر عملی که انجام می‌دهیم در راه خدا و برای خدا باشد. شما دانشجویان عراقی رسالت مهمی در دانشگاه ادیان و مذاهب دارید.

گفتنی است در این دیدار حجت‌الاسلام «جعفر فخرآذر» رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه ضمن تشکر از حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی برای برگزاری این دیدار گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی همواره نظر لطف به دانشگاه ادیان و مذاهب داشته‌اند و در زمینه‌های مختلف دست یاری به دانشگاه داده‌اند.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از دانشگاه ادیان و مذاهب پرداخت و گفت: هم‌اکنون دانشجویانی از 25 کشور در دانشگاه ادیان و مذاهب مشغول به تحصیل هستند و از این میان بیشترین تعداد دانشجویان غیر ایرانی متعلق به کشور عراق است که در رشته‌های مختلف دانشگاه ادیان و مذاهب مشغول به تحصیل هستند که تعدادی از آن‌ها جزو خانواده‌های معظم شهدا و اسرا هستند. تعدادی از رشته‌های مطرح در دانشگاه ادیان و مذاهب نیز به زبان عربی ارائه می‌شوند.

هم‌چنین در این دیدار یکی از دانشجویان به نمایندگی دانشجویان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر اهمیت جایگاه مرجعیت در کشورهای عراق و ایران تأکید کرد. وی هم‌چنین به تمجید از روی‌کرد دانشگاه ادیان و مذاهب در تقریب بین ادیان و مذاهب و گفت‌وگوی بین ادیان پرداخت.

جمعی از دانشجویان عراقی با نماینده تام‌الاختیار آیت الله سیستانی دیدار کردند

جمعی از دانشجویان عراقی با نماینده تام‌الاختیار آیت الله سیستانی دیدار کردند

جمعی از دانشجویان عراقی با نماینده تام‌الاختیار آیت الله سیستانی دیدار کردند

 

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: