۰

وزیر خارجه پاکستان عازم ایران شد

“شاه محمود قریشی” وزیر امور خارجه پاکستان روز یکشنبه با هدف رایزنی درخصوص روابط دوجانبه و بررسی تحولات اخیر منطقه عازم جمهوری اسلامی ایران شد.
کد خبر: ۲۱۲۴۸۵
۱۲:۰۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، “شاه محمود قریشی” وزیر امور خارجه پاکستان روز یکشنبه با هدف رایزنی درخصوص روابط دوجانبه و بررسی تحولات اخیر منطقه عازم جمهوری اسلامی ایران شد.

 این سفر بنا بر دستور “عمران‌خان” نخست وزیر پاکستان انجام می‌شود و یکی از اهداف آن کمک به تنش‌زدایی در منطقه اعلام شده است.

قریشی در راس یک هیات بلندپایه متشکل از قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان و برخی از مقامات ارشد ساعاتی پیش پایگاه هوایی “نورخان” را به مقصد تهران ترک کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان قرار است با همتای ایرانی و برخی از مقامات دیدار و درخصوص گسترش همکاری‌ها به ویژه مشارکت جهت کمک به صلح و ثبات در منطقه رایزنی کند.

قریشی و هیات همراه فردا (دوشنبه) تهران را به مقصد عربستان ترک خواهد کرد. وزارت امور خارجه پاکستان در این خصوص گفت که قریشی با مقامات سعودی درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا تبادل نظر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان پیش از ترک اسلام‌آباد اعلام کرد: در سفر به ایران و عربستان چشم انداز و مواضع پاکستان درباره تنش‌زدایی در منطقه و نقش آفرینی برای استقرار صلح تشریح خواهد شد.

وی تاکید کرد: تنش‌ها باید فوری کاهش یافته تا فرصت دیپلماسی و تعامل فراهم شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: