۰

زندگی مسلمانان در دوران ترامپ به روایت فیلمساز یهودی

یک فیلمساز یهودی اهل نیویورک، زندگی مسلمانان در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا را در یک مستند به تصویر کشیده است.
کد خبر: ۲۱۲۴۶۹
۱۱:۳۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، یک فیلمساز یهودی اهل نیویورک،زندگی مسلمانان در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا را در یک مستند به تصویر کشیده است.

دونالد ترامپ،حدود یک هفته مانده به احراز پست ریاست جمهوری اش در آمریکا ،وعده داد که از ورود مسلمانان به این کشور جلوگیری می کند و بعدها با صدور یک دستور اجرایی،این وعده را محقق کرد.

دستور اجرایی 13769 ،نه تنها روند زندگی مسلمانان در کشورهایی که شامل این ممنوعیت بودند را تحت تاثیر قرار داد بلکه زندگی 3.45 میلیون مسلمان در آمریکا را نیز متاثر کرد.

این قانون تحت عنوان «ممنوعیت مسلمانان» بسیاری را از دسترسی به خانواده هایشان در آمریکا محروم کرد،موجب لغو حدود 60 هزار ویزا شد و برچسب بیگانه بودن و افرادی که کسی آنها را در آمریکا نمی خواهد به مسلمانان اطلاق کرد.

«آدام ژوخر» ، فیلمساز یهودی در مستند جدیدش تحت عنوان «مسلمان آمریکایی» ،چگونگی زندگی مسلمانان و چالش های آنها در دوران ترامپ به تصویر کشیده است.

او با گروه فیلمبرداری خود به «سانست پارک» رفته و ویدئویی از «محمد باهی»،یک آمریکایی-الجزایری که خیریه ای برای مهاجران مسلمان را اداره می کند،تهیه کرده است؛ در «برونکس» هم حضور پیدا کرده تا ویدئویی از سخنرانی «دبی آلمونتاسر»،فعال یمنی-آمریکایی که در تظهرات علیه دستور اجرایی ترامپ ،شرکت داشته است،تهیه کند؛ تعداد دیگری از افرادی که تحت تاثیر ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا قرار گرفته اند نیز در این مستند حضور دارند.

ژوخر امیدوار است که این فیلم که روز 17 ژانویه در جشنواره فیلم عدالت اجتماعی نیویورک به نمایش گذاشته می شود،غیر مسلمانان آمریکایی که بسیاری از آنها تا کنون با یک مسلمان دیدار نداشته و پا در یک مسجد نگذاشته اند را نسبت به مسلمانان و زندگی آنها آگاه کند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: