۰

عربستان و بحرین رتبه های نخست در بازداشت روزنامه نگاران را دارند

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران اعلام کرد: عربستان و بحرین رتبه نخست را درمیان کشورهای حوزه خلیج فارس از نظر بازداشت روزنامه نگاران به خود اختصاص داده اند.
کد خبر: ۲۱۲۴۶۵
۱۰:۵۳ - ۲۲ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران» که مقرش در آمریکاست،اعلام کرد: بحرین در میان کشورهای جهان از نظر بازداشت روزنامه نگاران در رتبه دهم قرار دارد.

این کمیته اعلام کرد: بحرین شش روزنامه نگار و وبلاگ نویس به نام های «عبدالجلیل السنکیس»، «احمد حمیدان» عکاس، «علی معراج» روزنامه نگار، «حسن قمبر» عکاس، «محمود الجزیری» روزنامه نگار و «سید احمد الموسوی» عکاس را بازداشت کرده است.

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران گزارش داد: بحرین پس از عربستان از نظر تعداد روزنامه نگاران بازداشتی نخستین کشور در منطقه خلیج فارس را به دست آورده است.

در همین حال، چین با بازداشت 48 روزنامه نگار بیشترین زندانیان روزنامه نگار را دارد. پس از آن ترکیه با 47 روزنامه نگار و سپس مصر و عربستان هرکدام با 26 روزنامه نگار قرار دارند.

مقامات آل خلیفه برای جلوگیری از انعکاس اخبار اعتراض های مردمی به بازداشت خودسرانه و قتل روزنامه نگاران و عکاسان و اصحاب مطبوعات اقدام می کند. زیرا نیروهای آل خلیفه می دانند که برای این شکنجه ها و قتل ها پاسخگو نخواهند بود و مجازات نمی شوند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: