۰
بانوي نومسلمان استراليايي :

حسي كه "قرآن" به من داد ...

در همان بدو ورودش به ایران می‌توانی عشق مادری‌اش را دریابی ؛ با بچه‌ای کوچک در آغوش، و چهره‌اي آرام و دوست‌داشتني ... همانطور که بارها در گفتگویمان از فرزندانش نام می‌برد، او عاشق آنهاست و به همان اندازه نگران... از منطقه‌اي دوردست آمده است.
کد خبر: ۲۱۲۴۱۵
۰۹:۲۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،در همان بدو ورودش به ایران می‌توانی عشق مادری‌اش را دریابی ؛ با بچه‌ای کوچک در آغوش، و چهره‌اي آرام و دوست‌داشتني ... همانطور که بارها در گفتگویمان از فرزندانش نام می‌برد، او عاشق آنهاست و به همان اندازه نگران... از منطقه‌اي دوردست آمده است، از آن‌سوي اقيانوس‌ها ... از منطقه‌اي كوچك در استراليا كه تعداد انگشت‌شماري مسلمان دارد ... با اين بُعد مسير، مسلمان و شيعه‌شدن او شايد شبيه معجزه باشد، در اين عصر بي‌خبري مدرن...

خانم «زینب تایلور» از استرالیا که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی فاطمه‌شناسی (اراك)‌وارد ایران شد، آنقدر صادقانه و دلنشین از عواطفش گفت که دلم نیامد بسادگي از كنار آنها عبور کنم.

او خود را اینگونه معرفی می‌کند: «من از دهکده‌ای متفاوت از اینجا، در كشور استرالیا به ايران آمده‌ام. در آنجا مسلمانان انگشت‌شماراند. من قبلا مسیحی بودم تا اینکه یک دوست ـ به عنوان موهبتی الهی ـ مرا با کتب اسلامی آشنا کرد. آن کتاب‌ها برایم جذاب بودند...»

خانم «زينب تايلور» در كنگره فاطمه شناسي

و البته جذاب‌ترين اين كتاب‌ها، مهم‌ترين آنها بود: «هنوز مسلمان نشده بودم که قرآن را مطالعه کردم. حسی که به من می‌داد مشخص مي‌كرد که این کتاب زمینی نیست، آسمانی است. قرآن را ابتدا انگلیسی و بعد به عربی یاد گرفتم. سپس زندگی حضرت رسول را مطالعه کردم. من قدم به قدم اسلام را شناختم».

شايد اگر شما هم زينب تايلور را ببينيد، اندك شك و شبهه‌اي درباره حقانيت اسلام در ذهنتان نماند: «اينك حال من، حال اطمینان است. با تمام وجود ایمان دارم که اگر یک چراغ هدایت در دنیا باشد آن اسلام است».

وقتی از مشکلاتش در استرالیا از او می پرسیم بسیار متأثر می‌شود. شاید محدود شدن رابطه با خانواده و دوستان نزدیک سابقش ـ پس از مسلمان شدن ـ سخت‌ترین مشکل وی باشد. زينب می‌گوید: «این خودش جهاد است. مردم آنجا اغلب از دیدن نوع پوشش من شوکه می‌شوند. خیلی‌ها مرا مسخره و طرد می‌کنند. تعداد مسلمانان در منطقه ما بسيار كم است و این وضع مرا بسيار دشوار مي‌كند. رسانه‌ها با آيين من تناسب ندارند، بنابراين آنها را تقریباً از خانه حذف کردم. با آن دسته از دوستان سابق که امکان ادامه ارتباط نبود هم قطع رابطه کردم».

تايلور با لحني آميخته از "فخر" و "زجر" اضافه مي‌كند: «من اولین زن محجبه در منطقه خودم بودم. من برای آنها عجیب هستم و آنها به جای اینکه بخواهند مرا بشناسند مرا مسخره می‌کنند! اما من در همه‌ي این سختی‌ها یک دلخوشی دارم که آنها ندارند و آن "اسلام" و "قرآن" است. من با کسانی در ارتباط هستم که آنها از آن محروم هستند ؛ من "خداوند" و "اهل‌بیت" را دارم».

خانم «زينب تايلور» به همراه فرزندش در منزل امام خميني(ره) در خمين

اين بانوي مسلمان و مستبصر استراليايي از كمبودها نيز سخن مي‌گويد: «امكانات اسلامي در محل سكونت من كم است. کتاب در مورد دین اسلام در آنجا بسیار کم است. زندگی برای من در آنجا سخت است. با این‌همه، من مسافتي طولانی طي مي‌كنم تا فرزندانم را در یک مرکز آموزشي خیلی کوچک اسلامی بگذارم، چون من یک مادرم».

زينب تايلور كه به عنوان يك زن انديشمند شيعه براي شركت در كنگره فاطمه‌شناي به ايران دعوت شده است عليرغم تمامي اين رنج‌ها، گفتگو را با اين كلمات اميدوارانه به پايان مي‌برد: «با تمامي اوصافي كه گفتم، خوشحال و خوشبختم ؛ چرا كه همراه با همسر و فرزندانم در دریای بی‌کران اسلام زندگی می‌کنیم».

ما هم خوشحاليم خانم تايلور ... و امیدوار که بتوانیم خدای متعال را ـ به خاطر نبود مشکلات تو، در جمهوری اسلامی ایران ـ شکرگذار باشیم.

ما برايت دعا مي‌کنیم ... و براي تمام مسلمانان و نومسلمانان، تا مشکلاتشان در تمام دنیا به زودی زود پايان پذيرد.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: