۰
«شان استون» فیلمساز آمریکایی:

شیعه شدم و شخصیت علی( علیه السلام ) مرا جذب کرد...

«شان کریستوفر استون» فیلمساز آمریکایی و پسر کارگردان مشهور «الیور استون» ، بهمن‏ماه 1390 با حضور در ایران به دین اسلام روی آورد، مذهب تشیع را برگزید و نام «علی» را بر خود نهاد.
کد خبر: ۲۱۲۳۶۹
۰۷:۵۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۸

شیعه شدم و شخصیت علی( علیه السلام ) مرا جذب کرد...

به گزارش «شیعه نیوز»، «شان کریستوفر استون» فیلمساز آمریکایی و پسر کارگردان مشهور «الیور استون» ، بهمن‏ماه 1390 با حضور در ایران به دین اسلام روی آورد، مذهب تشیع را برگزید و نام «علی» را بر خود نهاد. وی که در زمینه فیلمسازی فعالیت می‌کند، مدتی پیش برای حضور در همایشی با موضوع بررسی فیلم‌های هالیوودی به ایران آمده و با تعدادی از دست‏اندرکاران سینمای ارزشی نیز دیدار و گفتگو کرده بود. آنچه در پی می‏آید چکیده دو گفتگوی وی با "خبرگزاری فارس" و "انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی" است که در آن درباره انگیزه مسلمان شدنش سخن گفته است.

ــ دلیل مسلمان شدن شما چه بود؟

شان علی استون: دین اسلام ادامه کلمه خداوند است؛ خداوندی که حضرت ابراهیم خلیل( علیه السلام ) و حضرت موسی( علیه السلام ) را فرستاده و تمام مذاهب و اصول ادیان را یکی کرده است. حضرت محمد( صلی الله علیه و آله و سلم ) در زمانی که دنیا پر از کفر بود تمام مردم را با هم متحد کرد. من شجاعت و معرفت رسول خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم ) را می‌فهمم و به همین دلیل نیز مسلمان شدم.

ــ آیا خانواده شما در جریان مسلمان شدن شما قرار گرفته‌اند؟

شان علی استون: اطلاع ندارم.

ــ فکر می‏کنید واکنش آنها نسبت به این موضوع چه باشد؟

شان علی استون: من با مسلمان شدنم در واقع پیرو تمام ادیان قبلی هستم. تمام ما در چشم خداوند که یک قدرت است، یکی هستیم. ادیان و مذاهب دیگر هم مانند اسلام یک خدا را می‌پرستند؛ لذا "لا اله الا الله" مفهوم جدیدی نیست، بلکه همواره در ادیان مختلف بوده اما نوع بیانش تفاوت داشته است.

ــ چرا در 27 سالگی به اسلام روی آورده‌اید؟

شان علی استون: مسلمان شدن من خواست خداوند بود و من کسی نبودم که بخواهم زمان آن را تعیین کنم.

ــ درباره قرآن کریم چه نظری دارید؟

شان علی استون: من قرآن را خوانده‏ام. البته با یک شب قرائت قرآن نمی‌توان مسلمان شد و تمام عمر باید آن را تلاوت کرد.

ــ احساست در زمان قرائت شهادتین چه بود؟

شان علی استون: در شرایط روحانی و مقدسی قرار داشتم و فکر می‏کردم ارتباط خاصی با خداوند برقرار شده است.

ــ چرا نام "علی" را انتخاب کردید؟

شان علی استون: شخصیت این مرد مقدس مرا جلب کرد. لذا هميشه نماد شمشير مولا علی( علیه السلام ) را به دور گردنم دارم؛ چون شمشير عدالت است.

ـــ كدام ويژگي‌ حضرت علی( علیه السلام ) تو را جذب كرده است؟

شان علی استون: "ایمان او به خداوند"، "وفاداري او به حضرت محمد( صلی الله علیه و آله و سلم )"، "عدالت"، "خردمندی" و "جنگاوری" از ويژگی‌هايی بود كه مرا جذب مولای شيعيان كرد.

ــ فکر می‏کنید که شرایط آینده مسلمانان در منطقه چگونه خواهد بود؟

شان علی استون: من فکر می‌کنم همان‌طور که "حکومت قدرتمند بابل" فرو ریخت، قدرت‌های این زمان نیز فرو می‌ریزند؛ چرا که مردم با ایمان خود قیام‌های منطقه را آغاز کرده‌اند. این تفاوتی بین افرادی است که ایمان دارند و غربی‌ها که ایمان ندارند.

ــ سرنوشت جنبش وال‌استریت در آمریکا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شان علی استون: وال‌استریت جنبشی است که پایان ندارد چرا که در دل مردم جای گرفته است.

ــ «ادواردو آنیلی» فرزند یکی از شخصیت‏های مشهور اروپا بود که مانند شما شیعه شد و نام "مهدی" را انتخاب کرد؛ اما دشمنان اسلام او را به شهادت رساندند. آیا نمی‏ترسید این اتفاق برای شما هم بیفتد؟

شان علی استون: تا زمانی كه خداوند پشتيبان من است، به هيچ وجه ترسی از شهادت ندارم.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: