۰

وسعت مهمانخانه آستان قدس علوی 2 برابر می‌شود

مهمانخانه حرم علوی که اکنون مساحتی حدود 900 مترمربع دارد، با توجه به افزایش تعداد زائران امیرالمؤمنین (علیه السلام) به 2 هزار مترمربع توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۲۱۲۳۵۰
۱۵:۳۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مهمانخانه حرم امام علی (علیه السلام) در ضلع غربی حرم علوی قرار دارد و روزانه هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم امیرالمؤمنین (علیه السلام) بر سر سفره کرم خانه پدری از غذای حضرتی تناول می‌کنند.

هم‌اکنون مضیف حرم علوی دو طبقه است که یک طبقه مخصوص بانوان و یک طبقه نیز مخصوص آقایان است. اما با توجه به افزایش نذورات و تعداد زائران حرم امام علی (علیه السلام) به ویژه پس از توسعه حرم مطهر امیرالمؤمنین (علیه السلام) توسعه مهمانخانه آستان قدی علوی در دستور کار قرار گرفته است.

بر همین اساس، قرار است مضیف علوی که در حال حاضر مساحتی حدود ۹۰۰ مترمربع دارد، به بیش از دو برابر افزایش یابد تا جایی که در برنامه اولیه توسعه یک هزار متری این مضیف پیش‌بینی شده است. به طوری که پس از پایان کار مضیف حرم امام علی (علیه السلام) حدود ۲ هزار مترمربع خواهد شد.

به گزارش فارس، مضیف حرم علوی یکی از قدیمی‌ترین مهمانخانه‌های اعتاب مقدسه عراق به شمار می‌رود که روزانه هزاران پرس غذا توسط آشپزخانه مرکزی این آستان طبخ و بین زائران و مجاوران توزیع می‌شود.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: