۰

حرم حسینی در عزای مادر ائمه (علیهم السلام) سیاه پوش شد

هم‌زمان با ایام فاطمیه، حرم امام حسین (علیه السلام) و حضرت عباس (علیه السلام) در کربلا با نصب پرچم‌های عزا، سیاهپوش شد.
کد خبر: ۲۱۲۰۷۹
۰۹:۴۶ - ۱۹ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، هم‌ زمان با شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و ایام فاطمیه، حرم امام حسین (علیه السلام) و حضرت عباس (علیه السلام) در کربلا در غم فراق مادر سادات با نصب پرچم‌هایی مزین به نام و القاب حضرت فاطمه (سلام الله علیها) سیاهپوش شد.

برنامه‌های مختلفی نیز به مناسبت ایام فاطمیه در کربلا برگزار می‌شود، به طوری که امشب مراسم عزاداری زائران لبنانی پس از نماز مغرب و عشا در حرم امام حسین (علیه السلام) برپا خواهد شد.

همچنین فردا پس از نماز مغرب و عشا هم‌زمان با شب زیارتی امام حسین (علیه السلام)، جمعی از مردم شهرهای مختلف از جمله طویرج به حرم اباعبدالله (علیه السلام) مشرف شده و با برپایی دسته‌هایی به شکل منظم در بین‌الحرمین به عزاداری می‌پردازند.

برنامه‌های متنوعی هم از سوی تولیت حرم حسینی، عباسی و همچنین موکب‌های مردمی برگزار می‌شود. به طوری که در جوار حرم حضرت عباس (علیه السلام) چندین موکب نیز آماده میزبانی از زائران شده است تا پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا به پذیرایی از زائران و مجاوران بپردازند.

موکب جمهور فاطمیه پشت حرم حضرت عباس (علیه السلام) و موکب حضرت علی اصغر(علیه السلام) در خیابان قزوینیه کربلا نیز به عنوان موکب‌های معروف کربلا برنامه‌های متنوعی بعد از نمار مغرب و عشا به مدت پنج شب برگزار می‌کنند.

در ادامه فیلم‌هایی از حال و هوای کربلا و حرم حسینی در ایام فاطمیه را مشاهده می‌کنید؛

 
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: