۰

طرح بازسازی و طلاکاری مناره جنوبی حرم امام علی(ع)+ اینفوگرافی

بخش رسانه واحد اینفوگرافی حرم مطهر علوی طرح بازسازی و مرمت و طلاکار مناره جنوبی در آستان مطهر علوی را به طور اینفوگرافی برای اطلاع مردم از چگونگی بازسازی این مناره طراحی کرده است.
کد خبر: ۲۱۲۰۱۹
۱۴:۴۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مناره ها و گلدسته ها مهمترین عناصر معماری در بناهای اسلامی به شمار می آیند و بخش اساسی در همه صحن های مقدس و حرم های مطهر است. دو مناره طلایی در آستان مطهر علوی نیز از مهمترین و زیباترین آثار معماری در این حرم مطهر به شمار می آیند.

در 15 ذی الحجه سال 1438 هجری (مطابق با هفتم سپتامبر سال 2017 میلادی) بازسازی و طلاکاری مناره جنوبی حرم علوی آغاز شد. در 10 آگوست 2019 میلادی همه عملیات ترمیم و بازسازی و طلاکاری با جدیدترین و دقیق ترین روش های فنی به دست ماهرترین معماران به پایان رسید و از این مناره در جشن عید غدیر در 23 ذی الحجه 1440 (مطابق با سال 2019 میلادی) رو نمایی شد.

ارتفاع عمود این مناره با لفظ جلاله «الله» 1.6 متر است. گنبد طلایی با 167 صفحه لوزی شکل طلاکاری پوشیده شده است. همچنین مقرنس طلایی با اشکال و حجم های مختلف به تعداد 390 قطعه در این گلدسته به کار رفته که تناسب و زیبایی خاصی به آن داده است.

همچنین در دور این گلدسته یک نوار عریض که روی آن آیه دهم سوریه جمعه به رنگ طلایی بر روی میناکاری آبی حک شده است، قرار دارد.

ارتفاع این مناره 29 متر است. مکان این مناره در طرف مرقد مقدس اردبیلی در ورودی اصلی رواق حرم قرار دارد. در این مناره 49 کیلوگرم 24 قیراط استفاده شده است.

 

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: