۰
معاون اجتماعی بهزیستی :

افزایش مراکز آماده سازی کودکان بهزیستی برای زندگی مستقل

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش مراکز آماده سازی کودکان بالای ۱۸ سال برای زندگی مستقل خبر داد و گفت: ماهیانه ۳۷۰ هزار تومان به عنوان امداد یارانه به این کودکان پرداخت می شود.
کد خبر: ۲۱۱۲۶۲
۱۴:۱۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،حبیب الله مسعودی فرید در مورد آماده سازی کودکان تحت پوشش بهزیستی گفت: برخی از این کودکان شرایط و آمادگی لازم برای شروع یک زندگی مستقل را ندارند و مدیریت مالی ندارند به همین دلیل سازمان بهزیستی سعی می‌کند با کمک مددکاران این کودکان را راهنمایی کند و از کمک خیرین نیز استفاده می‌کنیم.

وی گفت: باید آموزش‌های لازم به فرزندان داده شود تا آنها بتوانند به صورت تک نفره و یا چند نفر با هم زندگی کنند و مستقل باشند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه مراکزی برای آماده‌سازی کودکان در استان‌های مختلف ایجاد شده و قرار است گسترش داده شود گفت: در این مراکز ۴ تا ۵ نفر از بچه‌ها با یکدیگر زندگی می‌کنند و زیر نظر مددکاران مشکلاتشان را برطرف و برای زندگی آماده می‌شوند.

فرید با اشاره به اینکه این مراکز به کمک خیرین ایجاد شده و یک مربی نیز در مرکز حضور دارد افزود: بر اساس آئین‌نامه بهزیستی مدت زمانی که فرزندان بهزیستی می‌توانند در این مراکز زندگی کنند ۶ ماه تا یک سال است اما ما این زمان را لحاظ نمی‌کنیم و تا زمانی که کودکان شرایط زندگی مستقل را نداشته باشند می‌توانند در این مرکز حضور پیدا کنند و مانند فرزندان خودمان با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: کودکانی که در این مراکز زندگی می‌کنند ماهیانه ۳۷۰ هزار تومان کمک هزینه دریافت می‌کنند و البته به کودکانی که در نگهداری مراکز بهزیستی هستند نیز ماهیانه ۴۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود در حالی که هزینه نگهداری هر فرزند ۴ تا ۵ برابر این مبلغ است.

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، فرزندانی که به تنهایی زندگی می‌کنند و یا دانشجو هستند نیز از این کمک امداد یارانه که ماهی ۳۷۰ هزار تومان است برخوردار خواهند شد.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: