۰
نشریه آمریکایی هیل بررسی کرد؛

در سال ۲۰۱۹ چه تعداد نیرو‌ی آمریکایی در افغانستان کشته شدند؟

آمار‌ بیشترین تلفات نیرو‌های آمریکایی حاضر در افغانستان در پنج سال اخیر، در سال ۲۰۱۹ گزارش شده است.
کد خبر: ۲۱۱۰۸۱
۱۲:۴۴ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، بنابر گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، در سال ۲۰۱۹ این کشور ۱۷ نفر از نیرو‌های خود را در افغانستان از دست داد که این رقم در پنج سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش که در «آرمی تایم» منتشر شد ۱۴ نفر از این افراد عضو ارتش و سه نفر آن‌ها از تفنگداران دریایی آمریکا بوده‌اند. آمار‌های مربوط به سال‌های گذشته نشان می‌دهد که در ۲۰۱۸ تلفات نیرو‌های آمریکایی در افغانستان ۱۳ نفر و در سال ۲۰۱۷ نیز ۱۱ نفر بوده است. در سال‌های پیشتر، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵، نیز آمار مربوط به تلفات به ترتیب ۹ و ۱۰ گزارش شده است.

هیل نوشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده است قصد دارد تعداد سربازان آمریکا را در افغانستان به ۸۶۰۰ نفر کاهش دهد. ان‌بی‌سی نیوز نیز در ماه اوت گزارش داد ترامپ به مشاورانش گفته است قصد دارد تمامی سربازان این کشور را تا نوامبر ۲۰۲۰ از افغانستان خارج کند. او همچنین تهدید کرده است به دلیل آنکه سفارت آمریکا در کابل خیلی بزرگ و پرهزینه است آن را تعطیل می‌کند. تعداد سربازان آمریکا در افغانستان ماه‌هاست که سبب ایجاد تنش میان ترامپ و جمهوریخواهان مجلس سنای این کشور شده است. جمهوریخواهان خواستار ادامه حضور سربازان در این منطقه هستند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: