۰

فعالیت‌های کنسولی سفارت آمریکا به حالت تعلیق در آمد

سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که کلیه فعالیت‌های کنسولی خود را تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد کرد.
کد خبر: ۲۱۰۹۹۱
۰۸:۵۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سفارت آمریکا در بغداد روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کلیه فعالیت‌های کنسولی خود را تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد کرد.

صدها شهروند معترض عراقی روز گذشته پس از تشییع شهدای حملات هوایی آمریکا به پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله در غرب عراق، در برابر سفارت آمریکا در بغداد دست به تظاهرات گسترده زده و چادرهای تحصن را در محل به‌پا کردند. این اعتراضات امروز نیز ادامه یافت و در نهایت حشد شعبی عراق از شهروندان معترض درخواست کرد که در پاسخگویی و احترام به تصمیم دولت عراق از اطراف سفارت آمریکا خارج شوند.

معترضان عراقی در برابر سفارت آمریکا در بغداد شعارهایی بر ضد آمریکایی‌ها و لزوم اخراج آنها سر دادند. روی یکی از پلاکاردهایی که معترضان حمل می‌کردند نوشته شده بود: «عراق دیگر برای آمریکا و مزدورانش امن نیست.»

شامگاه یکشنبه هشتم دی، مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق وابسته به حشد شعبی در شهر مرزی القائم استان الانبار (غرب عراق) هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفت که به شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر از نیروهای مردمی منجر شد.

«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر دفتر عملیات مشترک حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه تجاوز جنایتکارانه به مواضع تیپ‌های 45 و 46 وابسته به حشد شعبی در شهر القائم در استان الانبار شمار شهدا و مجروحان به 27 شهید و بیش از 50 مجروح افزایش یافته است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: