۰

راه اندازی کاروان فتوا در جهان در سال ۲۰۲۰

دارالفتوای مصر اعلام کرد که تأسیس «انجمن مطالعات و تحقیقات اقلیت‌های مسلمان» از اولویت فعالیت‌های این مرکز در سال ۲۰۲۰ میلادی است.
کد خبر: ۲۱۰۸۷۲
۱۲:۰۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،دارالفتوای مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: این انجمن با گردآوردن پژوهشگران و دانشمندان از تخصص‌های مختلف مربوط به اقلیت‌های مسلمان و برپایی جلسات بحث و گفت‌‌وگو درباره این موضوعات، مقالات و تحقیقات مستدلی در باره نحوه تعامل با اقلیت‌های مسلمان ارائه خواهد داد.

«ابراهیم نجم»، مشاور مفتی مصر و دبیرکل هیئت‌ها و انجمن‌های فتوا در جهان، در این باره گفت: دارالفتوای مصر در تلاش است در سال ۲۰۲۰ با تکمیل دستاوردهای سال‌های گذشته، برنامه‌های‌ مربوط به آموزش مفتیان و دانش فتوایی آن‌ها را گسترش دهد.

وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه‌های آموزشی، گسترش دینداری صحیح، مبارزه با افراط‌‌گرایی و تلاش برای کاهش پدیده‌های خطرناک اجتماعی مانند افزایش طلاق خواهد بود.

ابراهیم نجم تصریح کرد: دارالفتوای مصر در نظر دارد در سال ۲۰۲۰ میلادی، تلاش‌های خود برای مقابله با گروه‌های افراطی و تروریستی، خشکاندن منابع تفکر افراطی از طریق اجرای پروژه‌ای تحت عنوان «انحرافات فقهی گروه‌های افراطی» را ادامه می‌دهد.

نجم تصریح کرد: تکمیل پروژه دائرةالمعارف تحت عنوان «مرجع کل نهادهای فتوایی» و چاپ بخش پنجم آن، تأسیس دفترهای نمایندگی این دبیرخانه در جهان، چاپ بخش سوم از «جمهره اعلام المفتین» درباره علمای آسیا، گسترش برنامه‌های آموزشی مفتیان، گسترش دانش فتوایی و راه‌اندازی پروژه کتاب‌های اینترنتی برای تولید فتوا از جمله برنامه‌های دبیرخانه عمومی هیئت‌ها و انجمن‌های فتوا در جهان در سال جدید میلادی است.

از دیگر فعالیت‌های این دبیرخانه، راه‌اندازی وب‌سایت رسمی تحت عنوان کتابخانه دبیرخانه‌های هیئت‌های و انجمن‌های فتوای جهان است که یک مرجع علمی در زمینه فتوا خواهد بود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: