۲

تعدادی از فرماندهان مقاومت عراق تروریست معرفی شدند

مایک پمپئو با انتشار عکسی از چهار فرمانده گروه‌های مقاومت عراق، در اقدامی گستاخانه آنان را «تروریست» معرفی کرد.
کد خبر: ۲۱۰۸۰۹
۰۹:۵۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) با انتشار عکسی از چهار مقام عراقی در حساب کاربری توئیتر خود، آن‌ها را تروریست‌هایی (!) توصیف کرد که عامل حمله به سفارت آمریکا در بغداد بوده‌اند.

پمپئو در این پیام توئیتری مدعی شد حمله به سفارت توسط «ابو مهدی المهندس»، «قیس الخزعلی»، «هادی العامری» و «فالح الفیاض» سازمان‌دهی شده است.

هزاران نفر از مردم عراق روز گذشته در اعتراض به حمله نظامی آمریکا به مقر گردان‌های حزب الله عراق از زیرشاخه‌های الحشد الشعبی در شهرستان قائم در غرب عراق در مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع کردند و سپس وارد سفارت شدند.

روز سه شنبه نیز پنتاگون از اعزام حدود ۱۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا به سفارت این کشور در بغداد برای حفاظت از مقامات دیپلماتیک خبر داد. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز اعلام کرد در جریان این اعتراضات، پنتاگون ۷۵۰ سرباز را فورا به خاورمیانه اعزام می‌کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اين فرماندهان ناخواسته در دام كه آمريكا پهن كرده بود افتادند حمله به سفارت آمريكا كه هيچ عايدي ندارد اما شركت كنندگان در آن به عنوان تروريست معرفي مي شوند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
حركت نا پخته حشد در حمله به سفارت آمريكا بدون همكاري و اجازه دولت نشان داد كه دستور از جاي ديگري مي گيرند نيروي مردمي نيستند.