۰

تدارک بیش از ۸۰۰ هیأت دانشجویی برای ایام فاطمیه

کارشناس فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باتوجه به فعالیت دانشگاه‌ها در ایام فاطمیه اول و دوم، بیش از ۸۰۰ هیأت‌ دانشجویی فعال همچون سال‌های گذشته مراسم عزاداری در دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۲۱۰۶۲۳
۱۱:۱۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،احسان حیاتی‌پور کارشناس فرهنگی و مسئول دفتر مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به فعالیت‌ هیأت‌های دانشجویی در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: این هیأت‌ها به صورت منسجم از حدود دهه ۷۰، فعالیت خود را در دانشگاه‌ها آغاز کردند که زیر نظر سه مجموعه: تشکل‌های دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی فعال هستند.

فعالیت ۸۲۶ هیأت دانشجویی و ۱۳۰ هیأت استادی در دانشگاه‌ها

وی ادامه داد: در مجموع ۸۲۶ هیأت دانشجویی و ۱۳۰ هیأت استادی در دانشگاه‌ها فعال هستند که ۷۰ درصد آنان فعالند و در مناسبت‌های مختلف به اجرای برنامه می‌پردازند.

هیأت‌های دانشجویی اساسنامه‌دار می‌شوند

حیاتی‌پور با اشاره به برنامه‌های اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای این هیأت‌ها افزود: تاکنون کارگاه توانمندسازی برای این هیأت‌ها در قالب دوره ضیافت رضوی با حضور بیش از ۴۰۰ فعال هیأت‌های دانشجویی به مدت یک هفته برگزار شده است و در آینده نیز بنا داریم ارتقای سطح جایگاه هیأت‌های دانشجویی را دنبال کنیم که به این منظور اساسنامه و آیین‌نامه این هیأت‌ها باتوجه به اینکه در ساختار دانشگاه وجود ندارند، تدوین شده است تا با تصویب آن، ابلاغ شود.

مسئول دفتر مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: کارگاه توانمندسازی این هیأت‌ها نیز همچون گذشته برگزار خواهد شد و بنا داریم گردهمایی فعالان هیأت‌های دانشجویی را نیز برگزار کنیم.

«دیدار یار» در روز اربعین، مهمترین برنامه هیأت‌های دانشجویی

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه این هیأت‌ها برنامه «دیدار یار» در روز اربعین است، تصریح کرد: این هیأت‌ها هرساله در روز اربعین به دیدار با مقام معظم رهبری می‌روند و در حسینیه امام خمینی(ره) در محضر ایشان به عزاداری می‌پردازند که سال‌های گذشته در قالب دسته عزاداری به سمت بیت حرکت می‌کردند اما امسال ابتدا در دانشگاه تهران جلسه عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی برگزار شد، سپس با اتوبوس راهی بیت رهبری شدند.

هیأت‌های دانشجویی تحت حمایت سازمان اوقاف واقع نشدند

حیاتی‌پور گفت: یکی از چالش‌های هیأت‌های دانشجویی موضوع منابع مالی است که در این راستا سال‌های گذشته با برگزاری نمایشگاه «عطر سیب» از سوی شهرداری تهران کمک شایانی به این هیأت‌های صورت می‌گرفت که با حذف این برنامه و عدم تحت پوشش قرار گفتن این‌ هیأت‌ها از سوی نمایشگاه‌های سازمان اوقاف، مشکلات متعددی برای این‌ هیأت‌ها ایجاد شد.

آمادگی بیش از ۸۰۰ هیأت‌ دانشجویی برای فاطمیه

مسئول دفتر مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به برنامه‌های این هیأت‌ها در ایام فاطمیه امسال گفت: باتوجه به فعالیت دانشگاه‌ها در ایام فاطمیه اول و دوم، بیش از ۸۰۰ هیأت‌ دانشجویی فعال به‌صورت منظم همچون سال‌های گذشته مراسم عزاداری در دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند که این برنامه در دانشگاه‌های شاخص همچون دانشگاه تهران، شریف و علم و صنعت به‌صورت ویژه‌تری برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام فاطمیه امسال همچنین در تهران بناست گردهمایی هیأت‌های دانشجویی تهران برگزار شود که به زودی پیرامون این برنامه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: