۰

تاکید صالح و مسجدی بر لزوم تقویت روابط بغداد-تهران

برهم صالح رئیس جمهوری عراق و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با یکدیگر دیدار کردند که طی آن دو طرف بر بر پیوندها و منافع مشترک میان عراق و ایران و ضرورت تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.
کد خبر: ۲۱۰۵۶۱
۰۹:۱۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، بر اساس بیانیه ریاست جمهوری، ایرج مسجدی در کاخ السلام با برهم صالح رئیس جمهوری عراق دیدار کرد. این بیانیه آورده است در این دیدار بر پیوندها و منافع مشترک میان عراق و ایران و ضرورت تقویت روابط دوجانبه و توسعه آن در راستای خدمت به منافع مشترک دو ملت تاکید شد.

این بیانیه افزود همچنین به اهمیت حمایت از ثبات عراق و احترام به اراده ملی عراق در اصلاح بدون دخالت‌های خارجی تاکید شد.

این بیانیه آورده است در این دیدار تاکید شد که عراق باثبات مستقل پایه اساسی امنیت و تفاهم منطقه‌ای و میدانی برای ارتباط منافع بین المللی و منطقه ای در راستای خدمت به رفاه و آرامش ملتهای منطقه و کشورها بر اساس منافع مشترک است.

شبکه الفرات به نقل از یک منبع عراقی از احتمال به تعویق افتادن نشست امروز به سبب آنکه جلسه به حد نصاب قانونی نرسیده است، خبر داده است.

شبکه الفرات همچنین از دیدار مهدی شوشتری کنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق با اسقف‌های کرکوک و سلیمانیه خبر داد که طی آن اوضاع مسیحیان عراق بررسی شد.

معرفی نامزدهای جدید برای تصدی نخست وزیری

یک منبع سیاسی عراقی از نامزدی اسامی جدیدی برای تصدی نخست وزیری خبر داد و اعلام کرد این امر پس از پس گرفته شدن نامزدی اسعد العیدانی(استاندار بصره) برای تصدی نخست وزیری صورت گرفته است.

بر اساس گزارش شبکه السومریه، این منبع که نامش فاش نشده است، افزود نام اسعد العیدانی نامزد ائتلاف البناء برای تصدی نخست وزیری پس گرفته شده و اسامی جدیدی مطرح شده که تلاش برای دستیابی به تفاهم درباره آنها ادامه دارد.

وی افزود مطرح ترین اسامی برای تصدی پست نخست وزیری، سرلشکر ستاد بازنشسته عبدالغنی الاسدی است. از جمله اسامی دیگر می‌توان به یک قاضی از استان دیالی(که هویتش فاش نشده)، صالح الحسناوی وزیر بهداشت اسبق و عماد الحسینی رئیس فعلی دانشگاه بغداد اشاره کرد.

اظهارات تحریک آمیز نماینده سازمان ملل در عراق

خبر دیگر اینکه جینین هینیس پلاسخارت نماینده ویژه سازمان ملل در عراق روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد که سال 2020 میلادی سال صلح و سلامت و بهروزی برای عراق باشد. وی افزود بسیاری از عراقی‌ها بهای سنگینی را پرداخت کردند تا صداهایشان برای تغییر شنیده شود. وی در ادامه اظهارات تحریک آمیز خود از عراقی‌ها خواست به ادامه بیان نظراتشان بپردازند و تنها به اندیشیدن بسنده نکنند. نماینده ویژه سازمان ملل در عراق افزود امیدواریم که همه دختران و پسران و مردان و زنان در عراق ببینند که عزم و اراده شجاعشان همواره ثمر می‌دهد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: