۰

جذب نیمه‌وقت استادان زن پیشنهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی

هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب نیمه وقت اعضای هیأت علمی زن را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد می‌کند.
کد خبر: ۲۱۰۵۰۹
۱۶:۱۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۴۱ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

صدرالدین صدری نوش آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در این جلسه با توجه به موضوع بررسی امکان حضور نیمه‌وقت اعضای هیأت علمی زن، گفت: در مقررات فعلی، قانونی برای نیمه‌وقت شدن اعضای هیأت علمی در بدو استخدام وجود ندارد.

وی ادامه داد: این موضوع باید به منظور مشخص شدن نحوه کسور بازنشستگی، سنوات و ارتقای اعضای هیأت علمی زن نیمه‌وقت در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی یا در آیین‌نامه هیأت امنای وزارتخانه‌های علوم و بهداشت اصلاح شود.

محمدعلی کی‌نژاد رییس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این جلسه با تأکید بر اهمیت به‌کارگیری آمایش آموزش عالی، اظهار داشت: فراخوان جذب هیأت علمی وزارتخانه های علوم و بهداشت در بهمن ماه امسال باید منطبق بر سند آمایش آموزش عالی باشد.

براساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیأت عالی جذب برای مشخص شدن دلایل توجیهی به کارگیری نیمه‌وقت اعضای هیأت علمی زن با وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتبه می کند.

در این مکاتبه، پیشنهاد جذب نیمه‌وقت در آیین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی به هیأت‌ امنای وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ارائه می شود.

 بر اساس اعلام منصور غلامی وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری در سال ۸۸ فقط ۲ هزار و ۲۰۰ نفر عضو هیأت علمی زن در دانشگاه ها جذب شده بودند که این آمار در سال ۹۲ به پنج هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافت.
میزان جذب هیأت علمی زنان در بهمن ماه ۹۷ به ۱۲ هزار نفر رسید و روند جذب در دوره ۶ سال گذشته به گونه ای بود که آمار جذب زنان را به عنوان هیأت علمی نزدیک به دو برابر کرد؛ همچنین از ابتدای سال ۹۸ تاکنون حدود ۹۰۰ عضو هیأت علمی در دانشگاه ها جذب شد که از این تعداد ۳۰۳ نفر معادل ۳۰ درصد زن هستند.

تایید صلاحیت دانشگاه های ۱۰ استان

در ادامه این جلسه تعدادی از اعضای هیأت ‌های اجرایی جذب و کارگروه های بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های همدان و سیستان و بلوچستان، دانشگاه‌های رازی کرمانشاه، صنعتی کرمانشاه، صنعتی همدان، هرمزگان، یاسوج، فارس، بوشهر، علوم پزشکی زنجان و مناطق آمایشی سه و هفت تایید شدند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: