۰

فروش چک‌های مسروقه در سایت دیوار باند کلاهبرداری را لو داد

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری و انهدام باند پنج نفره کلاهبرداری فروشندگان چک‌های مسروقه در سایت دیوار خبر داد و گفت: از کلاهبرداران ۳۰۰ فقره چک مسروقه سفید امضا کشف شد.
کد خبر: ۲۱۰۱۷۰
۱۰:۰۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال گفت: خرداد ماه سال گذشته مرد جوانی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع سرقت خودروی ۲۰۶ سفید رنگش در محدوده نیاوران به کلانتری ۱۲۳ خبر داد.

وی با اشاره به اینکه پرونده با موضوع سرقت خودرو تشکیل و به جهت رسیدگی تخصصی با دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم قرار گرفت، عنوان داشت: شاکی پس از حضور در پایگاه در اظهاراتش به کارآگاهان گفت خودروام را مقابل درب منزلمان پارک کرده بودم و حوالی ساعت ۷ عصر متوجه شدم خودرو به سرقت رفته است و به همراه آن دسته چک بانکی، لپ تاپ، گوشی موبایل و مدارک هویتی بسرقت رفته است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی اواسط آذرماه سال جاری مشخص شد فردی به هویت رامین برای وصول یکی از چک‌های مسروقه مالباخته به بانکی واقع در چهارراه نظام آباد مراجعه که بلافاصله وی دستگیر و به پایگاه منتقل شد، افزود: در تحقیقات صورت گرفته رامین اظهار داشت چک را از سایت خرید و فروش اینترنتی دیوار به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان از فردی ناشناس خریداری و از سرقتی بودن آن خبر نداشته است.

دستخال بیان داشت: با بدست آمدن این اطلاعات دستگیری فروشندگان چک مسروقه در دستور کارآگاهان قرار گرفت که با انجام اقدامات پلیسی و با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم سرکرده باند فروش چک‌های مسروقه سرقتی به هویت شاهین ۴۸ ساله در حوالی شهرری مورد شناسایی قرار گرفت.

دستخال در ادامه گفت: با انعکاس اطلاعات به دست آمده به دادیار پرونده دستگیری شاهین و سایر اعضای این باند صادر شد که در تاریخ ۲۹ آذر ماه طی یک عملیات پلیسی شاهین به همراه سه نفر مرد و یک نفر خانم دستگیر و در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاهشان تعداد بیش از ۳۰۰ برگ چک سفید امضا اشخاص کشف و به پایگاه منتقل شدند. در تحقیقات صورت گرفته از متهمان همگی به جرم خود متعرف شدند و اظهار داشتند چک‌های مسروقه را از سارقان به قیمت برگی ۵۰ هزار تومان خریداری و در سایت دیوار به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به افراد ناشناس فروخته اند و پول حاصله را صرف زندگی خود کرده اند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند کلاهبرداری و اعتراف صریح به بزه خود تاکنون ۱۵ نفر از مالباختگان مورد شناسایی و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد افراد بزه دیده از جرایم سرقت منزل، خودرو، داخل خودرو هستند و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی جهت انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری سارقان و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی هستند.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: