۰

دو هزار بقعه و امام زاده در کشور آماده برگزاری ویژه برنامه های ایام فاطمیه

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از آماده سازی دو هزار بقعه و امام زاده در کشور برای برپایی آیین های سوگواری ایام فاطمیه خبرداد.
کد خبر: ۲۱۰۱۵۱
۰۹:۲۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت االاسلام محمد نوروزپور در سفر به سمنان افزود: در این برنامه ها تلاش بر این است تا سیره فاطمی را از طریق سخنرانان و برنامه های مختلف در جامعه ترویج نماییم.

وی به برپایی نمایشگاه های یاس فاطمی نیز به مناسبت ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه ها در جوار آستان مقدس امام زاده ها و اماکن مذهبی در کشور برپا می شود.
ایام فاطمیه امسال شامل دهه اول فاطمیه از پنجشنبه 19 دی (13 جمادی الاول 1441 هجری قمری) و دهه دوم فاطمیه از شنبه نهم بهمن مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از سوم جمادی الثانی برگزار می شود.

نوروز پور به اجرای طرح میقات الرضا (ع) در استانهای منتهی به مشهد مقدس گفت: این طرح در پنج استان سمنان، گلستان، خراسان های رضوی، جنوبی و شمالی اجرا شده است و هدف از آن ایجاد تسهیلات و امکانات رفاهی برای زائران حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.

وی ایجاد زائرسرا و امکانات اقامتی و نیز پذیرایی از زائران را از جمله این برنامه ها برشمرد و گفت: در بازدید از برخی از زائرسراها در مسیر مشهد مقدس در سبزوار و دامغان امکانات خوبی در این خصوص ایجاد شده است.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین از برنامه ایجاد موکب دائمی در مرز مهران با مشارکت خیران ویژه زائران امام حسین (ع) خبر داد و گفت: این موکب قرار است به صورت دائمی با مشارکت اوقاف و امور خیریه چهار تا پنج استان از جمله سمنان ایجاد شود.

وی گفت: با مشارکت خیران استان سمنان، یک آشپرخانه مرکزی در مرز مهران ایجاد شده و موکب دائمی نیز با هدف ایجاد امکانات اقامتی و پذیرایی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با هدف توجه به زیرساخت‌های بقاع متبرکه، عملیات عمرانی در دو هزار و ۵۰۰ بقعه کشور نیز در دست اجرا است.

وی در سفر به سمنان در همایش توجیهی آموزشی هیئت ‌امنای بقاع متبرکه و خادمین بقاع متبرکه و اماکن مذهبی این استان در آستان مقدس امامزاده علی ابن جعفر (ع) سمنان شرکت و سخنرانی کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: