۰

آیا زنده بودن حضرت عیسی( علیه السلام ) دلیل بر برتری حضرتشان بر همه‌ی پیامبران و برگزیدگان است؟

همان‌گونه که از پرسش بر می‌آید این شبهه باید از سوی مسیحیان و یا به نفع آنها مطرح شده باشد؛ در حالی‌که مسیحیان از این شبهه نمی‌توانند بهره گیرند؛ زیرا آنان اعتقادی به زنده بودن حضرت مسیح( علیه السلام ) ندارند، بلکه معتقدند که حضرتش به صلیب کشیده شد. بنابراین از نگاه آنها عیسی( علیه السلام ) زنده نیست تا زنده بودنش دلیل بر برتری او باشد.
کد خبر: ۲۱۰۱۲۸
۰۹:۰۴ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

شیعه نیوز:
پرسش
برخی این شبهه را مطرح می‌کنند که اگر خداوند پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم ) و اهل‌بیت( علیه السلام ) را دوست می‌داشت از کشته شدن یا مردن آنها جلوگیری می‌کرد! در حالی‌که فقط عیسی( علیه السلام ) را زنده نگه داشته است. آیا زنده بودن حضرت عیسی( علیه السلام ) دلیل بر برتری ایشان بر همه‌ی انبیا و اولیا نیست؟
پاسخ اجمالی
همان‌گونه که از پرسش بر می‌آید این شبهه باید از سوی مسیحیان و یا به نفع آنها مطرح شده باشد؛ در حالی‌که مسیحیان از این شبهه نمی‌توانند بهره گیرند؛ زیرا آنان اعتقادی به زنده بودن حضرت مسیح( علیه السلام ) ندارند، بلکه معتقدند که حضرتش به صلیب کشیده شد. بنابراین از نگاه آنها عیسی( علیه السلام ) زنده نیست تا زنده بودنش دلیل بر برتری او باشد؛ و به ‌اصطلاح منطقی «سالبه به انتفای موضوع» است.
اما مسلمانان هر چند اعتقاد به زنده بودن حضرت عیسی( علیه السلام ) دارند،[1] ولی زنده بودن آن‌حضرت در نظر مسلمانان دلیل بر برتری حضرتشان بر تمام پیامبران و پیشوایان نیست؛ زیرا مسلمانان معتقدند که همزمان با حضرت مسیح( علیه السلام )، امام مهدی( عجه  الله تعالی فرجهم الشریف )[2] نیز زنده است، و روزی ظهور خواهد کرد و حضرت عیسی( علیه السلام ) نیز همسنگر او خواهد شد و در پشت سرش نماز خواهد خواند.[3] علاوه بر این از نظر مسلمانان حضرت خضر( علیه السلام ) نیز زنده است، و عمر وی بیش از حضرت مسیح( علیه السلام ) است.[4] بنابراین زنده بودن و داشتن عمر طولانی دلیل بر برتری نخواهد بود.

[1]. ر. ک: 1643و 6595
[2]. ر. ک: 1369 و 534
[3]. ر. ک: 5897
[4]. ر. ک: 5902 و 53070.
آیات مرتبط

سوره النساء (157) : وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَٰكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ ۚ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ ۚ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ ۚ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِينًا

 

T

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: