۰
در راستای تلاش برای انتخاب نخست‌وزیر در عراق:

قانون انتخابات عراق این هفته تصویب می‌شود

رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق اعلام کرد همه اعضای پارلمان درباره تصویب قانون انتخابات طی هفته جاری متفق‌القول هستند.
کد خبر: ۲۰۹۴۶۴
۱۴:۳۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «حسن شاکر» رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق اعلام کرد: قانون انتخابات این هفته تصویب می‌شود.

حسن شاکر در مصاحبه با الاتجاه گفت: همه اعضای پارلمان درباره تصویب قانون انتخابات طی هفته جاری متفق القول هستند.

وی گفت: ما عجله نمی‌کنیم و قانون انتخابات علی رغم به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان‏ به تصویب خواهد رسید.

وی افزود: همه مصمم هستند قانون انتخابات بویژه اصل پانزدهم که مربوط به نظام انتخابات‏ و اصل و جوهر تشکیل دهنده آن است و انتخابات آتی بر مبنای آن برگزار خواهد شد، طی این هفته به تصویب برسد.

امروز همچنین ریاست پارلمان عراق با ارسال سند رسمی برای ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد ائتلاف البناء بزرگترین فراکسیون پارلمان است.

پیشتر برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق، که وظیفه تائید نهائی نخست وزیر را بر اساس قانون عهده‌دار است، با ارسال نامه‌ای به محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان، از او خواست بر اساس قانون، فراکسیون برتر -که وظیفه معرفی نخست وزیر را دارد- اعلام کند تا در صورت معرفی نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور هم این گزینه پیشنهادی را تائید یا رد کند.

روز یکشنبه فهرست البناء به ریاست «هادی العامری» به طور رسمی «قصی سهیل» را برای نخست‌وزیری معرفی کرده بود. سه فهرست سیاسی سائرون به ریاست «مقتدا صدر»، النصر به ریاست «حیدر العبادی» و الحکمه به ریاست «عمار حکیم» با معرفی سهیل اعلام مخالفت کردند. در پی اعلام مخالفت‌ها، ائتلاف البناء اعلام کرد سهیل را برای نخست‌وزیری نامزد نخواهد کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: