۰

حمله پهپادی فرانسه به مواضع تروریست‌ها در مالی

وزارت دفاع فرانسه دوشنبه شب اعلام کرد که ارتش این کشور برای نخستین بار با پهپاد، مواضع تروریست‌ها را در مالی بمباران کرده که دستکم هفت تروریست کشته شدند.
کد خبر: ۲۰۹۳۴۴
۰۹:۲۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت دفاع فرانسه دوشنبه شب اعلام کرد که ارتش این کشور برای نخستین بار با پهپاد، مواضع تروریست‌ها را در مالی بمباران کرده که دستکم هفت تروریست کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع فرانسه افزود: پهپاد فرانسوی مواضع تروریست ها در منطقه موبتی واقع در مرکز مالی را هدف قرار داد.

شنبه گذشته نیز امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه اعلام کرده بود که در عملیات نظامی این کشور در مالی ۳۳ تروریست کشته شدند.

فرانسه از زمان آغاز عملیات نظامی خود در مالی در سال ۲۰۱۳ تاکنون ۳۸ سرباز خود را از دست داده است. هرچند که این عملیات از پشتیبانی تدارکاتی دیگر کشورهای اروپایی برخوردار است اما فرانسه تنها کشوری است که در منطقه ساحل حضور نظامی دارد. ساحل مناطقی از (غرب به شرق) شمال سنگال، جنوب موریتانی، مرکز مالی، جنوب الجزیره و نیجر، مرکز چاد، جنوب سودان، شمال سودان جنوبی و اریتره را در بر می‌گیرد.

دو هفته پیش بر اثر سانحه برخورد دو فروند بالگرد حامل نیروهای فرانسوی در مالی، ۱۳ نظامی این کشور کشته شدند. قربانیان این سانحه، سربازانی بودند که در یک عملیات جنگی موسوم به «بارخان» علیه نیروهای افراطی در مالی شرکت داشتند.

نظامیانی که در این سانحه کشته شدند شامل ۶ سرباز ، ۶ درجه دار و یک کارمند ارشد ارتش فرانسه هستند. با احتساب این تعداد، از زمان مداخله نظامی فرانسه در مالی در سال ۲۰۱۳ تاکنون، تعداد سربازان فرانسوی جان‌باخته در این کشور آفریقایی به ۳۸ نفر افزایش یافته است.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: