۰

عربستان اعمال فشار بر پاکستان را تکذیب کرد

سفارت عربستان در اسلام آباد صحت و سقم اظهارات رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر اعمال فشار ریاض بر پاکستان برای ممانعت از مشارکت این کشور در نشست سران کشورهای اسلامی در مالزی را تکذیب کرد.
کد خبر: ۲۰۸۸۱۳
۱۳:۵۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سفارت عربستان در اسلام آباد با صدور بیانیه‌ای در صفحه اختصاصی خود در توییتر، نسبت به اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره اعمال فشار ریاض برای ممانعت از حضور عمران خان، رئیس جمهوری پاکستان در نشست سران کشورهای اسلامی در مالزی واکنش نشان داد.

در این بیانیه ضمن تکذیب اظهارات اردوغان آمده است: ماهیت روابط برادرانه و قوی میان دو کشور برادر (عربستان و پاکستان)، اتفاق نظر آنها درباره موضوع وحدت اسلامی، حفاظت از نقش سازمان همکاری اسلامی، احترام متقابل به حاکمیت دو کشور و استقلال در تصمیم‌گیری‌های آنها که ویژگی اصلی تاریخ روابط مستحکم این دو کشور است، این اخبار نادرست را تکذیب می‌کند.

اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان نشست سران کشورهای اسلامی در کوآلالامپور گفت که رئیس جمهوری پاکستان به دلیل تهدیدهای عربستان به تحریم اقتصادی کشورش، در نشست سران کشورهای اسلامی در کوآلالامپور شرکت نکرد.

وی افزود: متاسفانه ما شاهد فشارهای عربستان بر پاکستان بودیم. مسؤولان عربستانی، پاکستان را تهدید کردند تمامی سپرده‌های خود را از بانک مرکزی پاکستان خارج می‌کنند و چهار میلیون پاکستانی را که امروز در عربستان مشغول به کار هستند از این کشور اخراج کرده و به جای آنها کارگران بنگالی استخدام می‌کنند.

این درحالی است که منابع وزارت خارجه پاکستان در پاسخ به سوالی درباره دلایل عدم مشارکت عمران خان دراین نشست گفتند: پاکستان به دلیل زمان و تلاش‌هایی که برای رفع نگرانی برخی کشورهای مهم اسلامی نسبت به ایجاد تفرقه در امت اسلامی وجود دارد، در این نشست شرکت نداشت. با این حال اسلام آباد به کار در جهت ایجاد وحدت در امت اسلامی ادامه خواهد داد.

نشست سران کشورهای اسلامی ۲۰۱۹ در مالزی روز چهارشنبه آغاز شده و تا امروز (شنبه) ادامه داشت.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: