۰

انتقاد نمایندگان آمریکا از تاثیر تحریم‌ها بر زندگی و وضعیت سلامتی در ایران

هفده عضو مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری این کشور از تاثیرات کمپین فشار حداکثری و تحریم‌ها بر زندگی روزمره و وضعیت سلامتی مردم ایران به شدت انتقاد کردند.
کد خبر: ۲۰۸۴۶۹
۱۴:۱۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، هفده عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری این کشور خواستار تسهیل تبادل کالا‌های بشردوستانه با ایران شدند و از تاثیرات کمپین فشار حداکثری و تحریم‌ها بر زندگی روزمره و وضعیت سلامتی مردم ایران به شدت انتقاد کردند.

بر این اساس، «رائول گریهلوا» نماینده دموکرات حوزه سه آریزونا؛ «باربارا لی» نماینده دموکرات حوزه سیزده کالیفرنیا؛ «ایلهان عمر» نماینده دموکرات حوزه پنج مینه سوتا و ۱۴ نماینده دموکرات دیگر در نامه‌ای به «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا ضمن ابراز نگرانی در خصوص پیامد‌های کمپین فشار حداکثری بر ایران و تحریم‌ها علیه این کشور به ویژه در بخش دارو که افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را هدف قرار می‌دهد به شدت انتقاد کردند و خواستار تسهیل تبادل کالا‌های ضروری شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: «کمپین فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر دولت ایران پیامد‌های هولناکی بر زندگی روزمره ایرانیان - از جمله آن‌هایی که مبتلا به بیماری‌های خطرناک هستند، گذاشته است. به جای یک سیاست تحریمی گسترده که همه ایرانیان را مجازات می‌کند، آمریکا باید برنامه تحریم‌ها را تنظیم کند تا اطمینان حاصل کند که دارو‌های نجات بخش در اختیار آسیب پذیرترین شهروندان بیمار ایران قرار بگیرد.»

در بخش دیگری از این نامه دموکرات‌ها از دولت ترامپ خواسته‌اند که در مورد اقدامات تحریمی علیه ایران تجدید نظر کند و اقدامات لازم را که تحت قوانین بین المللی ضروری است، انجام دهند تا از حق سلامت مردم ایران نیز محافظت شود.

آن‌ها با اعلام تردید به اثربخشی تحریم‌ها علیه ایران از دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی که تحت نظارت وزارت خارجه آمریکا است، خواستند تا لیست کالا‌های پزشکی را ارائه کنند تا تامین کنندگان بین المللی شرایط تجارت با ایران را دریابند.

دموکرات‌ها در قسمت دیگری از این نامه آورده اند: «تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران و کمپین فشار حداکثری آن‌ها به طور مستقیم به آسیب پذیرترین گروه جامعه ایران تاثیر می‌گذارد. علی رغم وعده‌های ایستادگی در کنار مردم ایران، آن‌ها [دولت آمریکا] از رسیدن دارو‌های ضروری و منابع بشردوستانه به کسانی که به آن‌ها نیاز بیشتری دارند، جلوگیری می‌کنند. تحریم‌های اعمال شده توسط دولت آمریکا علیه ایران چیزی کمتر از جنگ اقتصادی نیست. این تحریم‌ها طبقه متوسط آن کشور را ویران کرده و به فاجعه انسانی منجر شده است. یکی از تأثیرات ناگوار تحریم ها، کمبود قابل پیشگیری دارو‌های نجات دهنده زندگی بوده است. این اداره [وزارت خارجه آمریکا] باید در برابر حقوق اساسی ایرانیان برای استفاده از داروی مقرون به صرفه پاسخگو باشد.»

کمپین فشار حداکثری آمریکا علیه ایران که طرحی ظالمانه با هدف آوردن ایران پای میز مذاکره شکل گرفته است در ابتدا با محروم کردن ایران از نظامی پولی آغاز شد و در حال حاضر بخش‌های گسترده‌تری را در برگرفته است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: