۰

وضعیت مسلمانان کشمیر در اولویت دستور کار نشست کوالالامپور

مسئله کشمیر و وضعیت مسلمانان در این کشور که تحت اشغال نیروهای هندی قرار دارد، از مهم ترین مسائلی است که در نشست کوالالامپور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
کد خبر: ۲۰۸۳۱۴
۱۶:۲۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مسئله کشمیر و وضعیت مسلمانان در این کشور که تحت اشغال نیروهای هندی قرار دارد از مهم ترین مسائلی است که در نشست کوالالامپور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

کنفرانس کوالالامپور که بخشی از تلاش های «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی به عنوان یکی از رهبران جهان اسلام برای حل مشکلات مسلمانان است، میزبان کشورهای اسلامی شامل پاکستان، قطر، ترکیه، مالزی ،اندونزی و ایران خواهد بود.

هر دو کشور ترکیه و مالزی از منتقدان دولت هند هستند که با اعمال فشارهای امنیتی، وضعیت زندگی را برای مسلمانان کشمیر دشوار کرده اند.

پاکستان هم که از منتقدان سرسخت هند در این زمینه است،سعی دارد تا مسئله کشمیر را تبدیل به یک مسئله بین المللی کند. به همین دلیل آن را در صدر دستور کار نشست کوالالامپور در مالزی قرار داده است.

نیروهای نظامی هند محدودیت هایی را برای شهروندان مسلمان کشمیری به وجود آورده و آنها را هدف سرکوب های گسترده قرار داده اند.

این محدودیت ها آنقدر گسترده شده است که حتی خبرنگارانی که اخبار مربوط به دولت هند یا نیروهای امنیتی این کشور را منتشر کرده اند، مورد آزار و اذیت، بازجویی های غیررسمی و جاسوسی های غیرقانونی قرار گرفته اند.

محدودیت هایی که نیروهای هندی برای رفت و آمد مسلمانان در کشمیر اعمال کرده اند، هنوز ادامه دارد و ادامه این محدودیت ها خود می تواند آتش زیر خاکستر را شعله ور کند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: