۰

آیا حضرت زهرا( سلام الله علیها ) یا حضرت زینب( سلام الله علیها ) در سخنرانیشان برای این‌که صدای اصلیشان پیش نامحرمان شناخته نشود، ریگ در دهانشان می‌گذاشتند؟

کد خبر: ۲۰۸۲۱۵
۱۰:۴۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸

شیعه نیوز:
پرسش
شنیده‌ام حضرت زهرا یا حضرت زینب -سلام الله علیهما- در سخنرانیشان برای این‌که صدای اصلیشان پیش نامحرمان شناخته نشود ریگ در دهانشان می‌گذاشتند. این درست است یانه؟ اگر درست است سند را ذکر بفرمایید.
پاسخ اجمالی

یک. با تحقیق و جست‌وجویی که در منابع حدیثی شیعه انجام شد، چنین حدیثی یافت نشد، و هیچ فقیهی نیز به چنین چیزی برای دوری از نامحرم استدلال نکرده است. وانگهی، سخنرانی‌های عمومی این دو بزرگوار با این که از شدّت و حرارتی سیاسی برخوردار بود، در تاریخ چنین چیزی گزارش نشده که در این سخنرانی‌ها ریگ و سنگریزه بر دهان می‌گذاشتند.

دو. همچنین ارزش و مقام والای حضرت فاطمه( سلام الله علیها ) و حضرت زینب( سلام الله علیها ) به این گونه مسائل نبوده است، بلکه آنها زندگی خویش را در موقعیّت‌های گوناگون بر اساس تکلیف الاهی و تصمیم‌گیری بر مبنای شناخت دقیق و درست از دین و احکام الاهی قرار می‌دادند. لذا بانوانی که فاطمه و زینب کبری( سلام الله علیها ) را الگوی خود قرار داده باشند، باید زندگی خویش را بر اساس قرآن و عترت و نیز فهم و شناخت درست از آنان تنظیم کنند و در درک تکالیف و احکام الاهی در همه‌ی موقعیّت‌های زندگی فردی و اجتماعی هوشیار باشند تا در مسیر صحیح زندگی و سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی قرار گیرند. در این راستا، احکام و موازینی درباره‌ی صحبت کردن با نامحرم و یا سخنرانی نمودن در میان نامحرمان، از سوی شارع مقدس تعیین شده چه واجب و چه مستحب.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: