۰

فریب فناوری‌های تشخیص چهره فرودگاهی با نقاب

محققان با استفاده از نقاب موفق به فریب دادن سیستم‌های تشخیص هویت فرودگاهی و نیز ابزار تشخیص هویت مورد استفاده توسط ابزار پرداخت آنلاین شدند.
کد خبر: ۲۰۸۱۸۸
۱۰:۰۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، استفاده از فناوری تشخیص چهره به شکلی فزاینده در حال افزایش است و نهادهای دولتی، سایت‌های تجارت الکترونیک و غیره از آن به طور گسترده استفاده می‌کنند. اما این سیستم نقص‌های خاص خود را دارد.

بررسی‌هایی که توسط گروهی از محققان انجام شده، نشان می‌دهد دقت برخی از سیستم‌های تشخیص چهره در حد مطلوب نیست. زیرا افراد با نقاب زدن به چهره به راحتی می‌توانند سیستم‌های یادشده را فریب داده و گول بزنند.

نقاب‌های طراحی شده بدین منظور توسط یک شرکت هوش مصنوعی به نام Kneron تولید شده‌اند. نقاب‌های یادشده سه بعدی بوده و دقیقا شبیه به چهره افرادی بوده‌اند که به طور نمونه برای آزمایش انتخاب شده بودند.

محققان با به چهره زدن نقاب‌های یادشده توانستند از حساب کاربری افراد هدف برای خرید آنلاین استفاده کنند. این نقاب‌ها، سیستم‌های پرداخت آنلاین شرکت‌هایی مانند وی چت و ایرپی را فریب دادند.

این نقاب‌ها همچنین توانستند سیستم های تشخیص هویت فرودگاه Schiphol در آمستردام هلند را گول بزنند. نکته جالب آنکه سیستم‌های یادشده به حدی مبتدیانه بودند که با استفاده از عکس ساده چهره یک فرد نیز فریب خوردند. ازهمین شیوه برای فریب سیستم‌های تشخیص هویت در ایستگاه های قطار چین نیز استفاده شد.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: