۰
مدیرکل تعاون آموزش و پرورش:

بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سامانه فرهنگیان فاقدمسکن ثبت‌نام کردند

مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش از ثبت‌نام ۲۰۴ هزار و ۷۶۰ فرهنگی در سامانه فرهنگیان فاقد مسکن خبر داد و گفت: این تعداد فرهنگی تا پایان وقت اداری روز ‌شنبه ۲۳ آذرماه در سامانه maskan.medu.ir ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۲۰۷۹۰۴
۱۵:۳۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، گودرز کریمی فر با اشاره به تعداد متقاضیان ثبت‌نام کننده در سامانه فرهنگیان فاقد مسکن خاطرنشان کرد: در این سامانه ۲۰۴ هزار و ۷۶۰ نفر ثبت‌نام و اطلاعات خود را تکمیل کردند که از این تعداد زنان سرپرست خانوار ۱۱ هزار و ۵۰۳ نفر؛ کارکنان بالای ٢٠ سال ۵۳ هزار و ۱۲۹ نفر؛ زوج فرهنگی ۲۱ هزار و ۶۳۵ نفر؛ بازنشستگان ۱۷ هزار و ۶۷۶ نفر و سایرین ۱۰۰ هزار و ۸۱۷ نفر هستند.

ویرایش در سامانه ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ آذر آغاز و تا ساعت ۲۰ روز ‌شنبه ۲۳ آذرماه ادامه داشته است که در این مدت برای متقاضیان علاوه بر ویرایش و اصلاحات اولیه، امکان ثبت‌نام نیز وجود داشت.

پیش از این محمد اسلامی، وزیر راه پس از امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه مسکن بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش، گفته بود: برای نخستین‌بار به صورت انبوه برای حل مساله خانه فرهنگیان اقدام می‌شود. از تمام دستگاه‌ها تقاضا داریم، دو وزارتخانه راه و آموزش و پرورش را برای رسیدن به هدف ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی حمایت کنند.

اسلامی با اعلام این خبر که فرهنگیان فاقد خانه تا سه سال آینده صاحب خانه می‌شوند، تصریح کرد: آن دسته از فرهنگیان که در استان‌های مختلف در سامانه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، در اولویت قرار دارند.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش دو هفته فرصت دارد اسامی دقیق فرهنگیان فاقد مسکن را به وزارت راه اعلام کند و همچنین اطلاع دهد که در کدام استان‌ها کارکنان آموزش و پرورش بیشتری فاقد مسکن هستند.

وزیر راه همچنین با اعلام اینکه الگوی موفق ساخت شهرک‌های فرهنگیان در نقاط مختلف کشور بر اساس این تفاهم‌نامه تکرار می‌شود، افزود: تعاونی‌های مسکن وزارت آموزش و پرورش که دچار مشکل حقوقی نباشند، نیز برای ساخت و احداث مسکن به کار گرفته می‌شوند.

اسلامی اضافه کرد: در این طرح از ظرفیت تعاونی‌های مسکن فرهنگیان خوشنام و دارای پرونده مشخص، استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم از ما سوال دارند که آیا این ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان منهای ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن است، گفت: در صورتی که فرهنگیان فاقد مسکن در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده باشند، شناسایی شده و اگر فرهنگیان متقاضی بیشتری وجود داشته باشد، به سقف ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اضافه می‌شود.

به گفته اسلامی، شرایط ثبت نام برای مسکن فرهنگیان همان شرایط مسکن ملی است و هیچ تفاوتی در شرایط ثبت نام مسکن ملی و مسکن کارکنان دولت وجود ندارد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: