۰

دستیار گوگل جایگزین افراد مترجم‌ می‌شود

شرکت گوگل به تازگی اعلام کرد که قابلیت Interpreter Mode از امروز در دسترس کاربران iOS و Android قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۰۷۸۸۵
۱۴:۰۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، بسیاری از افراد هنگامی که به کشورهای خارجی سفر می‌کنند یا برای انجام امور اداری وارد کشوری دیگر می‌شوند، مجبور به استخدام مترجم برای خود خواهند شد که اکثرا هزینه زیادی را از کاربر مطالبه خواهند کرد؛ اما شرکت گوگل در بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند Google حالت Interpreter را از طریق دستیار Google ارائه کرده است که کاربران به وسیله آن می‌توانند به صورت لحظه‌ای به مکالمه با افراد بپردازند. اما شرکت گوگل به تازگی اعلام کرد که کاربران دو سیستم عامل اندروید و iOS از امروز می‌توانند از ویژگی Interpreter Mode در گوشی‌های خود استفاده کنند.
فعال سازی ویژگی Interpreter Mode

بر اساس اعلام شرکت گوگل دستیار صوتی گوگل روی تمامی گوشی‌های اندرویدی به طور پیشفرض نصب شده است اما کاربران iOS باید آن را دریافت کنند؛ برای کار با این قابلیت کاربر باید عبارتی مانند "Hey Google, be my German translator" را به دستیار صوتی گوگل اعلام کند تا دستیار وارد حالت Interpreter Mode شده و به صورت لحظه‌ای مکالمات کاربر را ترجمه کند. در حال حاضر قابلیت Interpreter Mode از ۴۴ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و با توجه به فرا رسیدن سال نو میلادی، گوگل قصد دارد علاوه بر کمک به کاربران در سفر، ایرادات موجود دراین قابلیت را نیز پیدا کند.

دستیار گوگل جایگزین افراد مترجم‌ می‌شود

این قابلیت به طور کامل روی گوشی Pixel 2 XL آزمایش شده است و بدون وجود کوچک‌ترین ایراد، عملکرد بسیار بالایی را از خود نشان داده است، علاوه بر ان کاربران برای استفاده از قابلیت مذکور علاوه بر فرمان صوتی می‌توانند جمله مد نظر خود را نیز تایپ کنند تا دستیار گوگل به سرعت ترجمه مناسب با آن متن را در اختیار کاربر قرار دهد.

باید در روزهای آینده منتظر اضافه شدن این قابلیت به رقیب اصلی دستیار گوگل یعنی Siri باشیم، چرا که اپل هرگز در رقابت خود با گوگل کوتاه نخواهد آمد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: