۰

افزایش رو به رشد تعداد دانش آموزان مدارس اسلامی هلند

هلند شاهد افزایش تعداد دانش آموزان مدارس اسلامی در طول ۱۰ سال اخیر است.
کد خبر: ۲۰۷۸۴۷
۱۱:۴۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه هلندی « ولسکرانت» به نقل از مدیریت خدمات آموزشی وابسته به وزارت تربیت و فرهنگ و علوم هلند نوشت: تعداد دانش آموزان مدارس اسلامی هلند در طول 10 سال اخیر 61 درصد افزایش یافته است.

این روزنامه درخواستی را به مدیریت خدمات آموزشی این کشور برای اعلام تعداد دانش آموزان در مدارس مختلف بین سالهای 2008 تا 2018 میلادی ارایه داده بود.

براساس اطلاعات رسیده به این روزنامه ، تعداد دانش اموزان ثبت نام شده در مدارس اسلامی در بین این سالها 61 درصد افزایش داشته است.

در سال 2008 میلادی، تعداد دانش آموزان مدارس اسلامی 9 هزار و 324 دانش آموز بوده است و در سال 2018 میلادی این تعداد به 15 هزار و 78 دانش آموز افزایش یافته است.

براساس نتایج تحقیقات شبکه تلویزیونی (RTL)، مدارس اسلامی در هلند از موفق ترین مدارس این کشور در آزمون تعیین سطح که آن را همه مدارس انجام می دهند، به شمار می آیند.

تقویت سطح آموزشی علت اصلی در افزایش تعداد دانش آموزان مدارس اسلامی است، به همین دلیل میانگین دانش آموزان در مدارس اسلامی بالاتر از مدارس دیگر است.

 

رئیس اتحادیه مدارس اسلامی در گفتگو با آناتولی، گفت: خانواده های مسلمان، مدارس اسلامی را برای تحصیل فرزندان خود انتخاب می کنند، جایی که هویت و کیفیت و نتایج رضایت بخشی تاکنون داشته است.

وی ادامه داد: در طول 10 سال اخیر، مدیران و معلمان مدارس تلاش خود را برای افزایش کیفیت آموزشی به کار گرفتند تا امروز این مدارس به این رتبه برسند.

رئیس این اتحادیه گفت: دانش آموزان در مدارس اسلامی احساس غریبگی نمی کنند.

گفتنی است، در هلند 54 مدرسه اسلامی وجود دارد که 15 هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: