۰

هشدار پمپئو به ایران درباره حملات راکتی در عراق

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به ایران هشدار داد که در صورت ضربه به منافع ایالات متحده در عراق با پاسخ «قاطع» واشنگتن روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۲۰۷۶۴۳
۱۲:۳۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنان وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در حالی بیان می شود که طی هفته های اخیر چند حمله راکتی به پایگاه های نظامیان این کشور در عراق صورت گرفته است.

در بیانیه روز جمعه مایک پمپئو آمده است: «لازم است از این فرصت استفاده کنیم تا به رهبران ایران یادآوری کنیم که هرگونه حمله ای از سوی آنها یا هرکدام از نیروهای نیابتی آنها که به آمریکایی ها، متحدان ما یا منافع ما آسیب بزند با پاسخ قاطع ایالات متحده روبرو خواهد شد.»

نیروهای نیابتی ایران اخیرا چند حمله علیه پایگاه هایی انجام دادند که نیروهای امنیتی عراق به همراه آمریکایی ها و اعضای ائتلاف بین المللی در آن حضور دارند

از روز ۲۸ اکتبر (ششم آبان) تاکنون ۱۰ حمله راکتی به پایگاه های نظامی آمریکا یا ساختمان های دیپلماتیک این کشور در عراق انجام شده است. هدف یکی از این حمله ها ساختمان سفارت ایالات متحده در منطقه سبز بغداد بود.

بیانیه هشدارآمیز مایک پمپئو در حالی منتشر شد که چهارشنبه شب دو راکت به سوی یک پایگاه نظامیان آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد شلیک شد.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود افزوده است: «نیروهای نیابتی ایران اخیرا چند حمله علیه پایگاه هایی انجام دادند که نیروهای امنیتی عراق به همراه آمریکایی ها و اعضای ائتلاف بین المللی در آن حضور دارند.»

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حملات راکتی به پایگاه های نظامیان آمریکا در عراق را برعهده نگرفته است. با این حال ایالات متحده همواره شبه نظامیان عراقی مورد حمایت ایران را مسئول این حملات معرفی کرده است.

 

منبع: یورونیوز

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: