۰

شور دوباره زائران در حرم امام حسین (ع) +فیلم

حضور زائران اباعبدالله (ع) در آخر هفته‌ گذشته به ویژه شب زیارتی امام حسین (ع) غربت و تنهایی را از حرم نورانی سیدالشهدا (ع) زدود.
کد خبر: ۲۰۷۶۲۶
۱۲:۳۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، در حالی که در روزهای گذشته تصاویر و فیلم‌هایی از غربت حرم سیدالشهدا (علیه السلام)  منتشر شده بود، آخر هفته حرم امام حسین (علیه السلام)  با حضور جمعی از عاشقان حسینی حال و هوای متفاوتی داشت.

شاید در این روزها به دلیل شرایط عراق، زائران ایرانی کمتر به عتبات سفر کنند و تعداد کاروان‌های اعزامی از سوی سازمان حج و زیارت نیز محدود باشد، اما زائران عراقی آخر هفته‌ها به ویژه شب جمعه که شب زیارتی امام حسین (علیه السلام)  است، به زیارت امام حسین (علیه السلام)  مشرف می‌شوند.

بر همین اساس، با حضور زائران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، حال و هوای حرم امام حسین (علیه السلام)  و حضرت عباس (علیه السلام)  متفاوت‌تر از روزهای دیگر است؛ به طوری که بسیاری از مردم عراق از شهرهای دور و نزدیک به حرم سیدالشهدا (علیه السلام)  مشرف می‌شوند و معتقدند که حداقل باید ماهی یک بار را به زیارت شهدای کربلا آمد.

فاطمه الحمودی که از شهر بغداد به کربلا مشرف شده بود، می‌گوید: زیارت امام حسین (علیه السلام)  آرزوی بسیاری از مسلمانان است، تا جایی که شاهد هستیم در طول سال بسیاری از مشتاقان از کشورهای مختلف به زیارت می‌آیند. ما هم سعی می‌کنیم همراه خانواده حداقل در ماه یک بار شب جمعه به زیارت ارباب بیاییم و از ایشان و شهدای کربلا مدد جوییم تا علاوه بر بهبود روند زندگی و معیشت خود، برای آزادی عراق از شر فتنه‌گران دعا کنیم.

وی با اشاره به اوضاع بغداد می‌افزاید: درست است که وضعیت در برخی از مناطق بغداد چندان مطلوب نیست، اما به لطف ائمه اطهار (علیه السلام) ، حرم‌ها در امنیت هستند و هیچ مشکلی نیز برای زیارت وجود ندارد.

علاوه بر حضور زائران بسیار در کربلا، اطراف بین‌الحرمین و حتی خیابان‌های منتهی به این قطعه از بهشت نیز سراسر موکب‌هایی است که از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند. یکی برای زائران شیر می‌ریزد و دیگری دیگ برنج و لوبیا گذاشته تا بعد از نماز مغرب و عشا به زائران نذری دهد.

در گوشه‌ای دیگر نیز پیرزنی نان‌هایی که خودش درست کرده را به زائران حسینی می‌دهد و با تمنا سعی دارد که به هر شیوه‌ای که شده به زائران امام حسین (علیه السلام)  خدمت کند. پیرمردی هم با در دست داشتن استکان‌هایی بلند می‌گوید «کافی کافی» و منتظر است تا برای زائران قهوه بریزد.

هادی الابرار یکی از شهروندان عراقی که بیش از ۱۰ سال با برپایی موکب‌‌های حسینی به زائران خدمت می‌کند، به خبرنگار فارس می‌گوید: ما شب‌های جمعه موکب پذیرایی از زائران را داریم و شیر و چای عراقی به زائران می‌دهیم. زائران امام حسین (علیه السلام)  برای ما حرمتی دارند که برای آن‌ها هر کاری انجام می‌دهیم.

هیچ مسلمانی از ترس جان از زیارت سیدالشهدا (علیه السلام)  باز نخواهد ماند

وی با بیان اینکه این روزها تعداد زائران ایرانی حاضر در کربلا بسیار کم است، می‌افزاید: متأسفانه برخی از دشمنان اسلام می‌خواهند بین ما و ایرانیان فاصله بیندازند، اما باید بدانند که امام حسین (علیه السلام)  نقطه وحدت همه مسلمان به شمار می‌رود و هیچ مسلمانی از ترس جان از زیارت سیدالشهدا (علیه السلام)  باز نخواهد ماند.

مصطفی فرزند این موکب‌دار حسینی نیز با اشاره به وجود امنیت برای زائران تصریح می‌کند: ما پذیرای زائران ایرانی هستی و منتظریم که همچون گذشته در کربلا زائران ایرانی حضور پررنگی داشته باشند. ما بی‌صبرانه منتظر حضور ایرانیان در کربلا هستیم و اجازه نمی‌دهیم که برخی دشمنان با هر شیوه و عقیده‌ای که دارند بین مسلمانان به ویژه ایران و عراق فاصله بیندازند.

 هفته گذشته حرم امام حسین (علیه السلام)  خالی از زائر بود که این امر موجب ناراحتی عاشقان حسینی شده بود، اما آخر هفته با حضور مشتاقان حسینی، بین‌الحرمین حال و هوای متفاوتی داشت و مملو از زائر بود.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: