۰

واکنش سازمان ملل به قانون شهروندی تازه هند علیه مسلمانان

دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز، جمعه درباره قانون شهروندی تازه هند ابراز نگرانی کرد و آن را "اساسا و در ذات تبعیض‌آمیز"دانست و خواستار بازنگری در آن شد.
کد خبر: ۲۰۷۵۴۹
۰۹:۰۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، جرمی لارنس، سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل اظهار کرد، این قانون، حفاظتی یکسان را در مقایسه با دیگر اقلیت‌های دینی در اختیار مسلمانان قرار نمی‌دهد و بنابراین تضعیف‌کننده پایبندی هند به اولویت قرار دادن برابری در قانون طبق قانون اساسی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی افزود: می‌دانیم که این قانون تازه در دادگاه عالی هند مورد بررسی قرار خواهد گرفت و امیدواریم این دادگاه به دقت سازگاری این قانون با الزامات حقوق بشری بین‌المللی هند را در نظر بگیرد.

در همین حال، دانشجویان هند نیز امروز در دهلی نو با پلیس این کشور بر سر این قانون شهروندی تازه درگیر شدند.

صدها دانشجوی دانشگاه "جامعه ملیه اسلامیه" علیه این قانون دست به اعتراض زدند که پرتاب گاز اشک‌آور از سوی پلیس را به دنبال داشت. نیروهای پلیس همچنین با باتوم تلاش کردند که جمعیت معترضان را متفرق کنند.

نارضایتی از این قانون تنها مربوط با حامیان حقوق اقلیت‌ها نیست و معترضان در آسام معتقدند که این قانون هزاران مهاجر غیرقانونی را به شهروند قانونی هند تبدیل خواهد کرد.

روز گذشته دست‌کم دو تن در تیراندازی پلیس به معترضان این قانون در آسام که ساختمان‌ها را به آتش می‌کشیدند و به ایستگاه‌های قطار حمله می‌کردند، کشته شدند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: