۰

وجود نقص امنیتی بسیار بزرگ در گوشی‌های اندرویدی

شرکت گوگل اعلام کرد که در گوشی‌های اندرویدی نقصی بسیار بزرگ وجود دارد که باعث کنترل دوربین گوشی آن‌ها می‌شود.
کد خبر: ۲۰۷۰۷۲
۱۱:۳۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، گوشی‌های اندرویدی به صورت مداوم و ماهانه از سوی شرکت سازنده آن‌ها بروزرسانی‌های امنیتی دریافت می‌کنند که این بروزرسانی‌ها باعث بهبود عملکرد و همچنین از بین رفتن حفره‌های امنتی به وجود آمده در این سیستم عامل می‌شود. اما یکی از ایرادات وارد بر این بسته‌های امنیتی، عرضه آن توسط شرکت‌های سازنده تلفن همراه به طور جداگانه است و همین موض.وع سبب می‌شود تمام ایرادات موجود در یک نسخه از اندروید به طور کامل از بین نرود؛ بسیاری از کاربران اندرویدی که به امنیت گوشی خود اهمیت می‌دهند، ترجیح می‌دهند تا از گوشی ساخته شده توسط شرکت گوگل که سیستم عامل اندروید را طراحی کرده است استفاده کنند، چرا که این شرکت بهتر از هر شرکت دیگر از نقص‎‌های امینتی موجود در گوشی‌های خود آگاه است.

در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های سامسونگ از جمله پرچمدار این شرکت یعنی Samsung Galaxy Note 10+ 5G هنوز بروزرسانی امنیتی ماه دسامبر را دریافت نکرده است. سامسونگ در این رابطه اعلام کرده است که ما مجبوریم برای هر کدام از گوشی‌های خود یک بسته امنیتی عرضه کنیم و همین موضوع باعث طولانی شدن زمان عرضه بروزرسانی‌های این شرکت می‌شود.

بسیاری از کاربران این بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت نمی‌کنند، چرا که این بروزرسانی‌ها چیزی را به گوشی‌‌ آن‌ها اضافه نمی‌کند؛ اما بروزرسانی ماه دسامبر گوشی‌های اندرویدی دارای اهمیت بسیار بالایی است چرا که ظاهرا نرم افزار Google Camera دارای ایرادای است که باعث می‌شود هکرها بتوانند از طریق آن به کنترل دوربین و در نهایت گوشی شخص بپردازند و در حال حاضر میلیون‌ها کاربر اندرویدی در خطر هک شدن قرار دارند.

اما این ایرادات امنیتی در همین جا به پایان نمی‌رسد و ظاهرا نرم افزارها مالی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود اطلاعات مالی کاربران در اختیار هکرها قرار گیرد. طبق اعلام گوگل بروزرسانی حل کننده این مشکلات در حال عرضه برای تمامی گوشی‌های اندرویدی است اما زمان حدود یک و نیم هفته به طول خواهد انجامید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: