۰

استاندار نجف درباره امنیت حرم امام علی اطمینان خاطر داد

استاندار نجف ضمن هشدار درباره توطئه طرف‌هایی برای فتنه انگیزی در این استان خبر حمله پهپادی به منزل مقتدی الصدر را تایید کرد اما در عین حال گفت که حرم مطهر امام علی(علیه السلام) و بخش قدیمی نجف در امنیت کامل است.
کد خبر: ۲۰۶۶۴۱
۱۰:۵۲ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مسئولین استان نجف حمله پهپادی به منزل مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق را تایید کردند.

مرکز پلیس استان نجف روز شنبه با حضور «لوی الیاسری» استاندار نجف و «محمد رضا آل حیدر» رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق و سرلشکر «غانم محمد جعفر الحسینی» رئیس پلیس این استان نشستی را در خصوص حمله پهپادی به منزل «مقتدی الصدر» رهبر جریان شیعی صدر عراق برگزار کردند.

به گزارش وبگاه خبری بغداد الیوم، الیاسری در این نشست گفت:« به دنبال بازدیدی که با مقامات پلیس استان از منزل مقتدی الصدر داشتیم به ما خبر داده شد که ساعت ۳:۴۰ بامداد شنبه یک بمب توسط یک پهپاد ساخت داخل به خانه الصدر در نجف پرتاب شد. این پهپاداز سمت محله‌های شمالی نجف به سمت منزل الصدر هدایت شده بود. چیزی که کارشناسان پلیس جنایی هم آن را تایید می‌کنند و می‌گویند که پهپاد مذکور بومی بوده و تحقیق برای پی بردن به واقعیت‌های بیشتر درباره آن آغاز شده است.»

الیاسری افزود: کسانی به دنبال فتنه انگیزی هستند. بیانیه‌ای جعلی هم به من نسبت دادند درباره اینکه من گفته‌ام هیچ پهپادی در کار نبوده در حالی که من به رسانه‌ها گفتم یک پهپاد خانه آقای الصدر را هدف گرفته است.

الیاسری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره احتمال خطر برای مرقد مطهر امام علی (علیه السلام) گفت: دستگاه‌های امنیتی، سامانه دفاع هوایی و فناوری‌های پیشرفته‌ای در اختیار دارند . به آنها دستور سرنگونی پهپادها داده شده بنابراین حرم امیرالمومنین علی(علیه السلام) و شهر قدیمی نجف کاملا در امنیت است.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق و سرلشکر الحسینی رئیس پلیس نجف هم در این نشست خبری نجف را کاملا آرام و باثبات توصیف کردند و گفتند که دستگاه‌های امنیتی به وظایف خود عمل می‌کنند و تحقیقات برای شناسایی عاملان حمله به منزل مقتدی الصدر ادامه خواهد داشت و باید کسانی که قصد هدف گرفتن الصدر را داشتند به دستگاه قضایی تحویل داده شوند.

این در حالی است که دفتر فرماندهی وزارت دفاع عراق روز شنبه با صدور بیانیه‌ای هرگونه حمله پهپادی عراق به منطقه محل اقامت سید مقتدی صدر در منطقه حنانه شهر نجف اشرف را تکذیب کرده بود.

«صالح محمد العراقی» از منابع رسانه‌ای نزدیک به جریان الصدر روز شنبه خبر داده بود که منطقه «الحنانه» در نجف اشرف هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

العراقی در فیسبوکش نوشت: «این حمله در پاسخ به دستوراتی انجام شده که مقتدی الصدر در خصوص کلاه‌ آبی‌ها دیشب برای حمایت از انقلابیون در بغداد و پیشتر در نجف، صادر کرده بود.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: