۰

واکنش ایاد علاوی به تیراندازی روز جمعه در بغداد

رئیس ائتلاف سیاسی «الوطنیه» عراق، خواستار موضع قاطع نیروهای امنیتی کشور در قبال اقدام گروه‌های غیرقانونی در هدف قرار دادن تظاهرات‌کنندگان شد.
کد خبر: ۲۰۶۵۳۱
۱۶:۲۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «ایاد علاوی» رئیس ائتلاف سیاسی «الوطنیه» عراق، امروز (شنبه ۷ دسامبر)، طی بیانیه‌ای درباره تداوم اعمال خشونت طرف‌های غیرقانونی علیه تظاهرات‌کنندگان در این کشور، هشدار داد.

به نوشته پایگاه خبری «المسله»، وی افزود: تداوم تجاوزهایی که گروه‌های غیرقانونی علیه شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز انجام می‌دهند، مقامات مسئول امنیتی را از بازخواست و پاسخگویی معاف نمی‌کند. دولت مستعفی و مقامات مسئول امنیتی کشور باید موضعی قاطع و جدی در قبال این گروه‌ها اتخاذ کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنبش مسالمت‌آمیزی که عراق شاهد آن است، تهدیدی حقیقی برای غنایم و کاسبی‌های که سوء‌استفاده‌گران ناشناس پشت آن قرار دارند و نیروهای امنیتی از متوقف کردن آنها ناتوانند، به شمار می‌رود. حاصل این جنبش طی دو ماه اخیر، سنگی خواهد شد که اصول سهم‌خواهی سیاسی و طائفه‌گری بر روی آن شکسته خواهد شد و به منزله سپری است که عراق را از دخالت‌های خارجی حفاظت می‌کند.

میدان «الخلانی» و پل «السنک» در مرکز بغداد، دیروز شاهد تیراندازی افراد ناشناسی بود که به کشته و زخمی شدن دست‌کم 84 نفر منجر شد و وزارت کشور نیز اعلام کرد که در حال تحقیق درباره این مسئله است.

ایاد علاوی پیشتر نیز طرحی در حمایت از معترضان عراقی ارائه کرده بود و خواستار مشمول قانون «قربانیان تروریسم» دانستن کلیه کشته‌های تظاهرات‌های اخیر، درمان زخمی‌های این تظاهرات‌ها با هزینه دولت، آزادی فوری تظاهرات‌کنندگان بازداشتی، پایان دادن به تمامی پیگردهای قضایی علیه معترضان، دادن غرامت به صاحبان اموال منقول و غیرمنقولی که در جریان اعتراض‌ها به آنها خسارت وارد شده و نگه‌داشتن بخش مشخصی از حقوق کارمندان و مبلغی از ذخیره پولی برای اختصاص حقوق ماهانه به کسانی که بیکار هستند، شده بود.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: