۰

ساخت حسگر اثر انگشت دوگانه توسط شرکت کوالکام

شرکت کوالکام به تازگی از حسگر اثر انگشت جدید خود که به صورت همزمان دو انگشت را شناسایی می‌کند رونمایی کرد.
کد خبر: ۲۰۶۳۷۹
۰۹:۲۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، شرکت کوالکام اولین شرکتی بود که توانست از حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر استفاده کند و پس از آن شرکت سامسونگ از این فناوری در پرچمدار فعلی خود یعنی S10 استفاده کرد. در سال گذشته بود که این شرکت آمریکایی خبر از ارتقا حسگر اثر انگشت و اسکن اثر انگشت در سه بعد را در فضای مجازی اعلام کرد؛ اما به تازگی این شرکت اعلام کرده که حسگر ارتقا یافته این شرکت آماده شده است و کاربران به وسیله این حسگر می‌توانند به جای اسکن یک انگشت ، به طور همزمان دو انگشت خود را اسکن کنند.

حسگر تازه ساخته شده توسط شرکت کوالکام، 3D Sonic Max نام دارد که در زیر نمایشگر تعبیه خواهد شد و منطقه تشخیص اثر انگشت در این حسگر، ۱۷ برابر بزرگ‌‎تر از نسل قبلی حسگرهای این شرکت خواهد بود. استفاده همزمان از دو انگشت برای باز شدن قفل تلفن همراه امنیت گوشی کاربر را تا حد بسیار زیادی بالا خواهد برد؛ از طرفی هم کاربران نخواهند توانست برای باز شدن گوشی خود از یک دست استفاده کنند که برای بسیاری از افراد آزار دهنده خواهد بود.

در حال حاضر 3D Sonic Max بزرگ‌ترین حسگر اثر انگشت ساخته شده در جهان است و دارای دقتی 1::1,000,000 است که اعلام می‌کند ضریب خطای آن به شدت پایین است. همچنین کوالکام اعلام کرده است که این حسگر سرعتی بسیار بالاتر نسبت به نسل قبلی خواهد داشت اما هنوز عددی برای سرعت خواندن اثر انگشت توسط این سنسور منتشر نشده است.

می‌توان حدس زد که شرکت سامسونگ به عنوان مشتری ثابت کوالکام از این سنسور در گوشی‌های جدید خود استفاده کند، با این حال نمی‌توان در این رابطه نظر قطعی داد و باید منتظر بود و دید که کدام یک از سازندگان تلفن‌های همراه قصد دارد برای اولین بار از این حسگر در محصولات خود استفاده کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: