۰

دیدار هیئت آمریکایی با عبدالله در پی اعتراض‌های تیم ثبات و همگرایی

پس از آغاز تظاهرات حامیان تیم «ثبات و همگرایی» علیه تقلب انتخاباتی، هیئتی از مقامات آمریکایی با رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز با «عبدالله عبدالله» دیدار کرد.
کد خبر: ۲۰۶۳۱۵
۱۳:۲۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، ریاست اجرایی دولت افغانستان اظهار داشت که عبدالله رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» با «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان درباره مسائل جاری این کشور گفت‌وگو کرده است.

به گفته ریاست اجرایی افغانستان از سرگیری مذاکرات طالبان و آمریکا و کاهش خشونت‌ها از دیگر موضوعات این دیدار بوده است.

از سوی دیگر، «لیزا کورتیس» معاون دستیار ترامپ نیز در این دیدار با شماری از سران سابق جهادی، رهبران احزاب سیاسی و برخی مقامات گفت‌وگو کرده است.

عبدالله نیز در توئیتی نوشت که با توجه به اولویت صلح، ما درباره آغاز مذاکرات آمریکا و طالبان، کاهش خشونت‌ها و مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کردیم.

بر اساس بیانیه ریاست اجرایی افغانستان، خلیلزاد درباره مذاکرات صلح نیز در این دیدار اطلاع رسانی کرده است.

هفته گذشته نیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکایی در سفری مخفیانه به پایگاه هوایی «بگرام» آمد و با اشرف غنی و شماری از نظامیان آمریکایی مستقر در این پایگاه دیدار کرد.

رویترز نوشت که مخالفت طالبان برای مشارکت و گفت‌وگو با دولت افغانستان که این گروه آن را «دست‌نشانده و نا مشروع» می‌داند احتمال مذاکرات موفقیت‌آمیز را در ابهام قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، دولت افغانستان نیز می‌گوید که آماده احیای گفت‌وگوهاست اما در صورتی که کابل نیز بر سر میز مذاکرات حضور داشته باشد و با اعلام آتش‌بس نیز موافقت کند.

برخی می‌گویند که در پی گسترش تظاهرات حامیان عبدالله علیه تقلب انتخاباتی در افغانستان، سفرهای مقامات خارجی به این کشور افزایش یافته است.

معاون اول رئیس جمهور افغانستان نیز که از تیم «ثبات و همگرایی» حمایت می‌کند دو روز قبل پس از دیدار با فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو از کمیسیون انتخابات افغانستان خواست تا نتایج ابتدایی انتخابات را اعلام کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: