۰

صدور اجازه منبری شدن میلغان زن در عربستان

رای الیوم نوشت: مقامات سعودی در اقدامی بی­ سابقه، از مبلغ­ های زن بهره می­ گیرند و بر این عقیده ­اند که این اقدام در زمینه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم مؤثر است.
کد خبر: ۲۰۶۳۰۷
۱۲:۵۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، رای الیوم نوشت: مقامات سعودی در اقدامی بی­ سابقه، از مبلغ­ های زن بهره می­ گیرند و بر این عقیده ­اند که این اقدام در زمینه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم مؤثر است.

براساس اعلام مقامات سعودی، این مبلغان اقدام به برگزاری مجموعه سخنرانی های فکری و عقیدتی در مساجد کرده و اموری نظیر امنیت، تروریسم و ​​اعتدالگرایی را در سخنرانی های خود برجسته خواهند کرد.

بنا به گفته عبدالطیف الشیخ وزیر امور اسلامی عربستان، وزارت او به زنان توجه کامل دارد و بر این عقیده است که این امر خود به بیدارسازی آن­ها کمک شایانی می­ کند و جامعه را به سمت میانه روی سوق می ­دهد.

گفته شده است که سخنرانی های مبلغان زن پس از نماز مغرب در مساجد ریاض برگزار خواهد شد این در حالی است که همه طرفداران «جریان الصحوه» پشت میله های زندان به سر می ­برند و با اتهامات مربوط به گسترش افراط گرایی روبرو هستند.

مقامات سعودی بر این عقیده اند که جریان الصحوه(بیداری) سدی در برابر خدمت نسل ها به میهن خود بوده و آنها را به تروریست تبدیل می کنند این در حالی است که دولت سعودی پیش از این، از اعضای این جریان به شدت حمایت می­ کرد.

گفتنی است در دهه هشتاد میلادی با بروز اندیشه های نوگرای منتقد آل سعود که اندیشه وهابی را نپذیرفته بودند ملک فهد برای اینکه بتواند بر فضای فرهنگی جامعه کنترل داشته باشد زمینه شکل گیری جریانی وهابی(جریان الصحوه) که در عین انتقاد به آل سعود مطیع پادشاه هم باشند را بوجود آورد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: