۰

پیام مقتدی صدر به لیدر مجازی اعتراضات اخیر عراق

فضای مجازی اصلی‌ترین منبع هماهنگی‌ها در اعتراضات عراق محسوب می‌شود. در این میان افرادی نیز توانسته‌اند این فضا را در دست گرفته و جهت‌دهی باب میل خود را به جوانان عراقی تزریق کنند.
کد خبر: ۲۰۶۲۸۰
۱۱:۲۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، صالح العراقی که گفته می شود از نزدیکان مقتدی صدر است در توئیتر خطاب به غیث التمیمی تصریح کرده است" هیچ جایی در عراق نداری"

اما «غیث التمیمی» کیست؟

شخصیت این فرد و مسیری که پیموده است، قابل توجه و جالب است. «غیث التمیمی» در حوزه «شهید محمد صادق صدر» به عنوان طلبه دروس دینی تحصیل کرده و از طرفداران «محمد الصدر» محسوب می‌شد. پس از سقوط صدام، به جریان صدر به رهبری مقتدی صدر پیوست و از فرماندهان گروه «جیش المهدی» بود و پس از آن به مدت یک سال و نیم در زندان آمریکایی‌ها به سر برد.

پس از زندان بود که مسیر زندگی او تغییر کرد. اقامت انگلیس گرفت و به دشمنی با حوزه و تشیع و بزرگان شیعه پرداخت. به گفته منابع مطلع او اکنون برای سازمان اطلاعات انگلیس کار می‌کند و با موساد نیز در ارتباط است.

«غعیث التمیمی» ابایی ندارد که با یهودیان عراقی در یک جمع دیده شود و یا عکس بیاندازد. به خصوص با «ادوین شوکر» سرمایه‌دار یهودی فراماسونی که افکار ضد دینی و شیعی و ایرانی دارد.

تصویر «غیث التمیمی» با «اتسیونت فتال کابرفارسر» همسر «یوسی کبرفارسر» رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل

او اخیرا در مستند جدید شبکه انگلیسی بی بی سی عربی با موضوع «ازدواج موقت در عراق» که با هدف حمله به شیعیان عراق تنظیم شده بود به عنوان کارشناس دینی شرکت کرد.

هشتک «المرجعیه_لاتمثلنی» (مرجعیت نماینده من نیست) برای اولین بار از سوی این فرد در صفحات مجازی به راه افتاد. هرچند استقبالی نیز از آن نشد.

جمال کامل گزارشگر العالم نیز در مورد این شخص می نویسد: غیث التمیمی یکی از عوامل موساد و خادمان حزب بعث در فتنه اخیر عراق محسوب می شود و حتی به اینکه مزدور موساد است معترف شده است و دولت عراق نباید در این موارد تساهل پیشه کرده و ساده از اشاعه تفکرات تروریستی به بهانه آزادی بیان بگذرد و باید از طریق مجراهای قانونی و کشورهایی که عوامل فتنه و تروریسم در آن به سر می برند برای استرداد و محاکمه آنها اقدام کند.

به جز او، انور الحمداني، احمد البشير،هاشم العقابي واياد جمال الدين، فائق دعبول، ناجح الميزان، رهد السليمان و محمد جمال الدين از دیگر سران فتنه در عراق هستند که نه تنها به تحریک و برافروختن آتش فتنه پرداختند بلکه بر روی استخدام تک تیراندازان برای کشتار معترضین بیگناه نیز نقش داشتند و حتی حالا که آتش فتنه در حال فروکش است باز به اقدامات اینچنینی ادامه می دهند و عصر روز سه شنبه نیز در جریان حمله تک تیرانداز ها به عوامل امنیتی عراق در شهر صدر یک نیروی پلیس کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

بنا بر آنچه که عراق طی روزهای اخیر شاهد آن بوده است، دولت این کشور باید دیدگاه خود را درخصوص آنچه که از آن به عنوان آزادی بیان و آزادی رسانه ها یاد می شود تغییر دهد، چرا که رسانه های عراقی همچون الشرقیه، البغدادیه، الرافدین و دجله توسط حزب بعث عراق در راستای فتنه انگیزی به خدمت گرفته شدند و هیچ کشوری در جهان نیست که هرچقدر هم ادعای دموکراسی و آزادی بیان داشته باشد این اجازه را به عده ای بدهد که دست به برهم زدن آرامش و ایجاد آشوب و فتنه در جامعه زده و بیگناهان را به کشتن بدهند و به همین جهت عراقیها باید از بقایای خاندان صدام و حزب بعث عراق دوری کنند.

منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: