۰

عربستان جنگ افزارهای جدید به عدن فرستاد

عربستان که فرماندهی نیروهای ائتلاف در عدن را از امارات پس گرفته است، سری جدید از ادوات نظامی از جمله چهل دستگاه خودروی نظامی را از مرزهای جنوبی خود به این منطقه فرستاد.
کد خبر: ۲۰۵۹۴۳
۱۵:۱۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، یک مقام محلی در «عدن» در جنوب یمن از رسیدن سری جدیدی از تجهیزات نظامی عربستان برای حمایت از نیروهای ائتلاف سعودی به این شهر یمنی خبر داد که دولت عبد ربه منصور هادی آن را مقر خود قرار داده است.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از این مقام یمنی گفت: تجهیزات نظامی از جمله قریب به چهل دستگاه خودروی نظامی و زره پوش به پادگان نیروهای ائتلاف در شهر البریقه در غرب استان عدن رسیدند این جنگ افزارها از عربستان و از طریق گذرگاه مرزی الودیعه در استان حضرموت شرق یمن وارد شدند.

به گفته منبع یمنی، نیروهای موسوم به کمربند امنیتی شورای انتقالی جنوب یمن این تجهیزات نظامی را در حین عبور از استان أبین به سمت عدن همراهی میکردند.

ائتلاف سعودی در ۲۷ آگوست گذشته (پنجم شهریور ماه) از جابه‌جایی نیروهایش در عدن خبر داد و قرار شد عربستان به جای امارات فرماندهی این نیروها را در عدن بر عهده بگیرد از همین رو امارات این شهر را طی تفاهم با سعودی‌ها ترک کرد.

از اواخر ماه گذشته میلادی عربستان تجهیزات نظامی به عدن فرستاده است که بزرگ‌ترین آن یک فروند کشتی بود که در ۲۹ اکتبر گذشته (هفتم آبان ماه) به عدن رسید و شامل ده‌ها خودروی نظامی و سامانه‌های ارتباطی و ده‌ها سرباز و افسر سعودی بود.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: