۰

وقتی یک تروریست حرفه‌ای جایزه صلح نوبل دریافت می‌کند!

مناخیم بگین از چهره‌های مورد توجه صهیونیست‌ها، فردی بی‌رحم و خشن بود که به دلیل مذاکره با مصر و انعقاد پیمان انور سادات، جایزه صلح نوبل ۱۹۷۸ را از آن خود کرد.
کد خبر: ۲۰۵۹۳۶
۱۴:۵۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،مناخیم بگین، زاده منطقه «برست» واقع در روسیه تزاری بود. او به عنوان یک صهیونیست متعصب، در سال ۱۹۴۲، برای نخستین بار به فلسطین آمد. بگین که از چهره‌های مورد توجه صهیونیست‌ها محسوب می‌شد، فردی بی‌رحم و خشن بود که در نهایت خشونت، به اقدامات تروریستی و جنایتکارانه دست می‌زد؛ حمله به هتل «کینگ داوید» در ۲۲ جولای ۱۹۴۶، بزرگ‌ترین عملیات تروریستی مناخیم بگین محسوب می‌شد.

ساعت ۱۲ و ۲۵ دقیقه آن روز، بگین و اعضای گروه وی، موسوم به آرگون، یک بمب کوچک را در مقابل هتل منفجر کردند. اما تقریباً بیست دقیقه بعد از آن بود که هفت «بشکه شیر» حاوی مواد منفجره که توسط عوامل بگین در هتل جاسازی شده بود، منفجر شد و نیمی از سمت جنوبی هتل را کاملاً ویران کرد. هدف تروریست‌ها، زهر چشم گرفتن از فلسطینی‌ها و ظاهراً هشدار به مقامات انگلیسی بود که در آن زمان، به مثابه یک استعمارگر، اداره فلسطین را برعهده داشتند. عملیات جست وجوی قربانیان تا ۹ روز پس از انفجار ادامه داشت و سپس به صورت رسمی اعلام شد که ۹۱ نفر بر اثر این حمله تروریستی کشته شده‌اند. ۲۸ نفر از قربانیان بریتانیایی، ۴۱ نفر عرب، ۱۷ نفر یهودی و پنج نفر از اتباع دیگر کشور‌ها به شمار می‌آمدند.

مناخیم بگین و گروهش، به ظاهر از سوی مقامات بریتانیایی تحت پیگرد قرار گرفتند؛ اما دو سال بعد و پس از تشکیل رژیم اشغالگر قدس، همین گروه، با پرونده‌ای سنگین از جنایت، به ارتش این رژیم پیوست و پرونده پیگرد آن‌ها کاملاً مسکوت ماند! با این حال، این پیشینه تروریستی مناخیم بگین، مانع از پیشرفت‌های سیاسی او، پس از تشکیل رژیم صهیونیستی نشد. او از ماه مه سال ۱۹۷۷، به مدت شش سال، پست نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفت. همین تروریست سابق بود که به دلیل مذاکره با مصر و انعقاد پیمان به اصطلاح صلح با انور سادات، به صورت مشترک با رئیس‌جمهور مصر، جایزه صلح نوبل سال ۱۹۷۸ را از آن خود کرد!

منبع: روزنامه خراسان

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: