۰

کنفرانس رسانه‌ای ریاض یک سال پس از قتل خاشقجی

عربستان سعودی میزبان نشست دو روزه رسانه‌ای است . نشستی که تنها چند روز پس از سرکوب نویسندگان و وبلاگ‌نویسان و یک سال پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۰۵۸۰۶
۰۹:۱۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،  عربستان سعودی میزبان نشست دو روزه رسانه‌ای است . نشستی که تنها چند روز پس از سرکوب نویسندگان و وبلاگ‌نویسان و یک سال پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست برگزار می‌شود.

 ریاض که سرکوب آزادی بیان را تشدید کرده به دنبال تضمین وجهه و نام خود در عرصه‌های بین‌المللی پس از انتقادهای گسترده از نقض حقوق بشر است. این کشور همچنین خود را برای میزبانی از نشست گروه ۲۰ در نوامبر آینده آماده می‌کند.

در کنفرانس رسانه‌ای سعودی بیش از یک هزار روزنامه‌نگار از رسانه‌های عربی و بین المللی مشارکت دارند. این اولین کنفرانس در این نوع با تمرکز بر "فرصت‌ها و چالش‌ها" در این صنعت است. در این کنفرانس جوایزی نیز به رسانه‌ها داده خواهد شد.

محمد الحرثی، رئیس این کنفرانس گفت: ما به نقش مهم رسانه‌ها در جهان امروز ایمان داریم همچنین آزادی و استقلال رسانه.

امسال عربستان در میان ۱۸۰ کشور در شاخص جهانی آزادی رسانه در جایگاه ۱۷۲ قرار داشت.

پس از قتل جمال خاشقجی، از اعضای سابق محفل داخلی پادشاهی سعودی و ستون نویس واشنگتن پست در اکتبر سال گذشته در کنسولگری عربستان در ترکیه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تحت انتقادهای شدید و گسترده جهانی قرار گرفت.

عربستان همچنین خود را برای میزبانی از نشست گروه ۲۰ با حضور سران ۲۰ کشور ثروتمند جهان آماده می‌کند.

گروه‌های حقوق بشری از رهبران جهان خواسته‌اند ریاض را به دلیل سرکوب گسترده ناراضیان و فعالان زن، خبرنگاران و زندانیان سیاسی تحت فشار قرار دهند.

به گفته فعالان حوزه خبر حداقل ۹ چهره دانشگاهی، نویسنده و وبلاگ نویس به تازگی زندانی شده‌اند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: